Tisdag är pluggdag

 

Det har blivit många inlägg om träning och hälsa så tänkte bryta av lite med att skriva om min dag. (Hittills vill säga). Klockan ringde redan klockan fem och för en gång skull så började jag inte snooza utan kom upp direkt. Mest kanske för att jag verkligen behövde gå på toa, haha. Mitt inlägg kring favoritövningar skrev jag i sängen och när det var klart väckte jag äldsta grabben som just nu har praktik på US. Därefter var det de mindre barnens tur att bli väckta. Idisen sov som en stock och henne fick jag väcka flera gånger. Alex däremot brukar alltid vakna direkt. Det är sällan som han somnar om. 
Den här himlen mötte mig när jag kikade ut genom fönstret tidigt imorse. Tänkte direkt att det kommer bli en regnig dag. Och mycket riktigt.
Passar perfekt med tanke på dagens sysselsättning: studier. Egentligen började den nya kursen igår. Den lilla detaljen hade jag glömt bort och började med föreläsningarna redan förra veckan när jag lämnat in sista uppgiften i förra kursen. Så jag behöver inte stressa vilket känns skönt. Har gott om tid på mig att läsa in allt material och sedan svara på frågorna som är kopplade till kursen. (När du läser det här inlägget har jag gått igenom alla föreläsningar, skrivit ut materialet och det är bara att börja läsa in. Det svåraste tycker jag, att behålla fokus medan jag läser.)
Jag körde ju igång keto igen i förra veckan. Tyckte det passade perfekt när jag inte kan springa och dessutom slutat med nocco. Så hur gott är det att koka ägg och broccoli och sedan mosa i massor med smör! Underbart gott, det var faktiskt Fröken Rödlök som berättade att hon ibland mosar kokta ägg med smör. Eftersom att jag älskar smör kändes det givet att prova.
Så det var halva dagen det! Får vi se om jag skriver ikväll om den andra halvan också. 🙂