En härlig fredag och svar på ett par kommentarer

Godmorgon! Idag tog jag sovmorgon, det var precis jag behövde. Något mer jag behövde var att gå och lägga mig så tidigt som jag gjorde i förrgår. Jag var som en helt annan människa igår på jobbet. Jag måste verkligen prioritera att sova på kvällarna nu när jag har så tidiga morgnar.
Det är inget vackert väder ute idag, det blåser som bara den och jag ska döma fotboll senare. Blir att bylta på mig. Ska bli kul att komma ut på fotbollsplan igen!
Igår efter jobbet åt jag lite mellanmål, var så sugen på något att äta fast jag egentligen inte var hungrig. Vid halv sex kom J hit. Tanken var att vi skulle ut och träna i skogen. Rickard körde hårt med oss och det blev ett pass med styrka och kondition blandat. Vet du att jag blir helt deprimerad när jag känner var min form är nu jämfört med 2018. Men det är ett annat inlägg.
Vi hade tur med vädret så när vi kom hem drogs grillen fram. Det blev bearnaissås, klyftpotatis och kött. Så gott ju! Efter maten blev det soffhäng. Vi kunde inte komma på någon film att se men däremot blev det ett gäng Mr Bean-avsnitt. Men vad svårt det är för mig att sitta still när jag inte har en dator i knät. Dålig vana….
 
Jag fick frågan av Diana vad overnightoats är. Jag brukar blanda ungefär 1 dl havregryn i ungefär 1 dl mandelmjölk. Ibland har jag även i chiafrön. Blandningen får stå över natten i kylskåpet och så äter jag det med massor med god topping, tex yoghurt/kvarg, nötter och så frukt. Frukten brukar jag variera med det jag har hemma.
Flera undrade också om jag tyckte om chokladen med smak av äpplepaj och nepp, det gjorde jag inte. Varken jag eller Rickard gillade den och det kommer inte bli några fler köp av den.