Träningstips

Mitt styrketräningspass

 För ett tag sedan så lovade jag att skriva om mitt styrkepass som jag kör hemma. Det är ett styrkepass för hela kroppen som jag kör hemma. Har du gymkort kan du ju använda mitt pass som inspiration på gymmet.
Jag kör varje övning i fem set, dock inte alla set av samma övning på en gång utan jag brukar variera lite. Anpassa vikterna efter dig. Jag gör drygt 400 repetitioner.
  • Höftlyft med vikt*20
  • Axellyft*10
  • Tricepspress*10
  • Marklyft *25
  • Knäböj *10
  • ”Frivändningsprep”*10 (jag kallar övningen för det med men rodd är kanske ett bättre ord). Stå med benen höftbrett isär. Böj lätt i knäna. Fäll i höften och ha rak rygg. Håll skivstången i midjehöjd och lyft ner och upp.
  • Triceps/axel (I den här är jag svagast så kör som max 10 repetitioner per set)
                                                                                                                      
 
 
Bilderna är i den ordning som jag har skrivit övningarna. Bicepscurl har jag ingen bild, tänker att du vet vilken övning det är. 🙂
 
 
 
 
 
 
 
 

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 Comments on “Mitt styrketräningspass

  1. jag gillar verkligen att du ger tips på olika tränings sätt här i din blogg. De ger mig insperation att vilja träna

Lämna ett svar