


Äntligen fredag säger jag! Det ska bli så skönt med två lediga dagar. Hoppas på bra väder med. Rent fysiskt så har jag en intensiv helg framför mig på fotbollsplan. Det kommer bli tufft med tre matcher. Men samtidigt kul såklart, jag ser fram emot det.
Det har varit en bra vecka på jobbet. Rolig utbildning med N i veckan och som vi flamsade och tramsade. Att få skratta och skoja gör gott för själen. Berättade för barnen vid middagen igår kväll och I utbrast ”alltså mamma, hur gamla är ni egentligen?”

Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Kom ihåg att länka till Elisa så fler kan ta del av Fem en fredag.
- Vad tar alltid längre tid än du tänkt? Göra mig i ordning på morgonen. Trots att jag inte har en tidsödande morgonrutin.
- Vad är något du alltid måste googla igen? Receptet till amerikanska pannkakor. Det fastnar bara inte… Vågar jag erkänna att jag också bildgooglar min blogg. Tex om jag letar efter något särskilt som jag vill skriva om eller när jag letar efter en särskild bild.
- Vad känns mest typiskt att strula när du har bråttom? Teknik brukar alltid strula på ett eller annat sätt. Tex logga in i journalportalen när jag samtidigt har någon i telefon. Eller att jag alltid hamnar i bilkö när jag har bråttom.
- Vad brukar du hoppas att någon annan löser åt dig? Jag försöker att inte smita undan från mina åtaganden.
- Vad är något du alltid måste dubbelkolla? Att jag verkligen ställt klockan och likaså att jag verkligen låst ytterdörren. Annat jag måste dubbelkolla flera gånger är att jag verkligen släckt levande ljus.
Otroligt vackra bilder, sån färgprakt! Tycker nästan jag bara ser vita blommor nu, men det är klart att det finns andra äppelsorter!
Märkligt att något alltid strular när man har lite bråttom! Men det måste ju vara för att man själv är aningen stressad, och skulle man inte ha stressen skulle man inte se det som strul. Försöker påminna mig själv om det istället för att bli irriterad. Det leder ändå vara till mer stress.
Så bra att du har haft det bra på jobbet i veckan. Mm skönt med helg.
Hoppas att det går bra att dömma 3 matcher 🙂.
Kul att du med svarar på veckans frågor från ElisaMatilda 🙂.
Hehe….det glömde jag skriva…..vad jag dubbel kollar. Dubbel kollar med att jag ställt klockan rätt till morgonen därpå. Eftersom jag går upp olika tider 2 dagar i veckan.
Jättefin bild 😃
Ta hand om dig & va rädd om dig❣️🤗
Härligt att du ska vara ledig i helgen. Hoppas att du får lika bra väder som vi har fått. Det låter som du kommer ha fullt upp om du ska döma tre matcher denna helg. Hoppas det går bra för dig att döma matcherna.
Att teknik brukar strula när man har bråttom håller jag med om och det är så irriterande när det händer.
Jasså du smiter inte från dina åtaganden… hihi, jagf ser till att inte åta mej sånt som andra kan bättre hahaha… 🙂
Så kul att du berättar för barnen, de behöver få veta att vi vuxna har barnet inom oss kvar… Önskar en underbar helg <3
Hoppas fotbollshelgen blir riktigt bra för dig. Så glad jag blir att du fått skratta och flamsat under utbildningen, det är precis så man ska få ha det med någon. Roligt! Det finns ett barn även i oss vuxna som förtjänar att komma ut och leva.
Använder bara mina egna bilder, mest på böcker förstås.
Svårt att påverka andra bilister…
Levande ljus har jag slutat med, finns fina LED-ljus, passar med böcker.
Amerikanska pannkakor har jag aldrig stekt, visst är dom fluffigare än våra svenska? Bakpulver i kanske? Datorstrul är det värsta som finns, speciellt när man som jag är helt okunnig i teknik för att klara av att lösa problem som uppkommer. Då får man ta till all sin charm och försöka få hjälp av någon som är duktigare. Trevlig helg
Så vackert trädet är! Trevlig helg 🙃
Jag har läst fler bloggar som gjort denna utmaning och då inser jag att vad mycket jag hålls med som ni andra också gör. Samt ja att göra sig ordning under tidspress det kan inte jag då strular det och kladdar med sminket. Jag måste också dubbelkolla klockan så jag verkligen ställt. Samt jag tänker nog också som du att jag vill göra saker sj och inte någon annan för mig. Hoppas dagarna går bra på lan i helgen. Fast låter onekligen kul som du skriver.
Så färgglatt och fint blogginlägg
WOW!!! Vilka underbara bilder! Vad är det för nåt? Dessa färgstarka bilder blir man sååååå glad av:-)
itt svar på sista frågan påminner mig om min svärmor. Vi hade plockat upp henne vid sitt hur för att köra alla tre till hennes dotter i Newcastle – cirka 200 kilometer. Halvvägs pep hon från passagerarsätet ”kan du vara snäll och vända bilen hemåt. Jag tror jag lämnat strykjärnet på och har glömt låsa dörren.” I cirka 10 kilometer vägrade jag att köra tillbaka, men hon gav sig inte. Så min man, som var van vid sin morsa, bara suckade och vi vände bilen.
Tack för den promenader på Memory Lane Hanna:-)
Det är paradisäpple. Jättegott att göra marmelad av men inte äta som de är. 🙂 Kul anekdot du bjuder på.
morgonbestyren tar tid även om de är hur enkla som helst. väldigt trevlig att ha arbetskamrater att tramsa med och ändå få jobbet gjort. ibland tror jag att jag ställt klockan och upptäcker att jag inte alls gjort det men att jag vaknat i tid ändå. av outgrundlig anledning. kunde blivit mindre katastrof annars.