Det är fredag och gissa om jag njuter av att få vara hemma nu. Veckan som jag har bakom mig har varit riktigt tuff. Jag känner mig helt färdig. Det tar tid att återhämta mig från helgen som var. Nu är jag ledig från jobbet till på torsdag men det är bara för att jag har tre skoldagar framför mig. Hoppas på att jag är piggare till måndag. Skulle behöva ta ett par semesterdagar men tycker inte att det har varit lämpligt just nu och det känns inte så lämpligt framåt heller då jag jobbar nästa helg (vill ha ob-ersättningen) och har administration och samordningen. Jag får fundera på saken helt enkelt.
Gårdagens lediga dag gick åt till att provköra bilar. Hade sett ut tre stycken, en KIA, en SKODA och en Ford fiesta. Efter provkörningen var KIA:n ett stort nej tack. Gillade verkligen inte körkänslan. Skodan var en pigg och kul bil att köra. Men till slut blev det ändå forden. Vi ska hämta den nästa fredag.
På kvällen var det dags för pilates igen. Hade tänkt ta det soft då jag klantade till det och slog i huvudet i bilkarmen. Jag är visst inte van vid så låga bilar så jag missbedömde höjden en aning….. Det gjorde ont om man säger så…. Åter till pilatespasset som inte alls blev någon lugn historia. Som så ofta får jag feeling och kör på. När jag började rulla till Mjölby snöade det en aning men ju närmre Mjölby jag kom, desto mer snöade det. Det var ett rejält lager snö på vägen när jag skulle åka hem. Jag tog det lugnt på motorvägen. Så pass lugnt att jag blev omkörd av lastbilar. Även personbilar rejsade om mig i full fart. Jag fattar inte att de törs. Men de tänker nog att ”det händer inte mig”.








Veckans fem en fredag är på temat fem. Måste säga att det inte var helt lätt att svara på dagen frågor så det blir lite kortare svar.
- Minns du hur du firade din 5-årsdag? Nej det gör jag inte men min mamma berättade att när jag fyllde fem år så var det snö. Så då sa jag ” det bjukaj inte vaja snö näj jag fyllej åj”.
- Vilka fem saker från barndomen har du i förråd/källare? Jag har gamla kläder, leksaker, dagböcker och så en massa gamla böcker och läxförhör från när jag gick i skolan.
- Hur firade du din födelsedag för fem år sen? Fem år sedan, det var 2018. Tror inte att jag firade på något särskilt sätt. Året efter firade jag min födelsedag med kollegor från mitt dåvarande jobb och vänner.
- Vilka fem kända personer skulle du bjuda på ditt nästa kalas? Jag har totalt hjärnsläpp faktiskt. De första jag kommer på är Clara Lidström och Viggo Mortensen. Fast då ska han komma i rollen som Aragorn i Sagan om ringen.
- Har du just nu fler än fem saker på din önskelista? Nej det har jag inte. Det enda jag önskar mig just nu är en pigg kropp och ett huvud som inte gör ont.
Jag hoppas verkligen att ditt huvud blir bättre snart, jag blev så glad att en axel jag skadade i november äntligen inte gjorde ont när jag var på gymmet i morse. Det tog tid men tiden läker väl alla sår eller hur var det nu… Aragorn hade jag gärna haft på mitt kalas också 😊
Det hoppas jag med. Vad härligt att din skada nu äntligen har läkt. Det gläder mig. Aragorn är het. 😛
Du har sannerligen rimliga önskningar, jag förstår dig fullt ut! När jag läser om yrkesarbetande kvinnors hektiska liv får jag nästan andnöd, sen inser jag att så hade jag det också. Inte konstigt man gick i väggen ett par gånger rejält. Jag tror du ändå balanserar skapligt, det är svårt att välja bort jobb eller plugg eller motion. Men lagom mängd av allt är ju bäst. Hoppas både knopp och kropp håller!
Ja, jag hoppas att jag har en bra balans men lite nervös börjar jag allt bli över att jag är så trött.
det känns verkligen som att en inte vill ha flera saker. fem saker från barndomen har jag verkligen inte. har en yngre syskon har en inte mycket kvar
Min mamma har sparat på massor och jag är precis likadan. Vi behöver verkligen rensa men det är så svårt.
Inga minnen av födelsedagar, men namnsdagsfirande minns jag med grannflickorna. Här har det varit tufft med snö och isiga vägar, inga bussar så maken fick promenera hem efter afterwork. Hoppas huvudvärken blir kortvarigt.
Det hoppas jag med. Lite läskigt med isgata, hoppas det gick bra för maken att ta sig hem.