Hen

Det här tycker jag är klokt sagt av Ninja. Jag vill inte bli benämnd som en hen. Jag är en hon och kommer alltid vara det. Jag fattar inte varför allt ska göras könlöst och att kön blivit så ”farligt”. Jag tror inte vi ”botar” utseendefixering, ätstörningar osv med att ta bort hon och han.

Något jag irriterar mig på i den här genusdebatten är att barnen ska ändra normerna. Varför kräver vi av våra barn saker som vi inte skulle göra själva. Tex klä sig i klänning, det skulle min karl aldrig göra. Jag tycker att det är vi vuxna som ska ändra vårt tänk.

Och nej jag kommer inte använda ordet hen.


UPPDATERAT: Läs den här ledaren som var i Corren idag. Den beskriver så bra exakt vad jag tycker och tänker om genusdebatten.