Tjejlego

Lego lanserar snart sin nya kollektion med lego med tjejigare färger och tjejer istället för gubbar. I bloggvärlden rasar debatten om det dåliga att de kallar det för tjejlego och fokuserar på tex inredning och skönhet. Tex Bambi och Bloggkommentatorerna.

Själv kan jag inte förstå kritiken alls för tittar man i legohyllan så är det bilar, flygplan, polisbilar, star wars, Harry Potter etc. Typiska killgrejer alltså om man nu ska dela in det i fack. Därför tycker jag att ”tjejigare” lego är ett riktigt bra komplement.

Vad tycker ni?