Skölj blommorna i kallt vatten. Koka upp vatten och när det kokat upp tillsätt sockret och rör tills det löst sig. Ta lite av vattnet i en skål och tillsätt citronsyran och rör om tills det löst upp. Häll i syran i sockerlaget. Skölj citronerna och skiva tunt. Varva blommor och citroner i en stor bunke. Häll på sockerlagen och rör om. Lägg på ett lock och låt stå svalt i tre-fem dagar. Sila av citroner och blommor och häll saften i flaskor eller burkar. Saften går utmärkt att frysa in. Bara ta fram och tina i micron lagom till man ska ha den. Eller planera så den hinner tina men vilket som går lika bra.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
25 svar på ”Fläderblomssaft”
Mums vad gott, smakar så mycket bättre när den är hemma gjord=) Där vi bodde när jag var liten hade vi en jätte buske och gjorde saft varje år, saknar det nu…
Laddar in …
ÅH, jag älskar fläderblommssaft!! 😀
Farmor och mamma brukar göra det och det är min favorit 😉
Laddar in …
Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?
Laddar in …
Jätte trevlig blogg! Brukar själv också göra flädersaft! Så himla gott!
Laddar in …
Åhh älskar flädersaft det är så himla gott!!! 😀
Allt bra med dig idag?
Laddar in …
Mums, flärderblomssaft är den bästa! Vi brukade göra den i badkaret förr. Det var liksom den största bunken vi hade 🙂 Ha en fin dag. Kram!
Laddar in …
åh vad gott 🙂
Laddar in …
Det är ju såå gott 🙂
hoppas du får en bra onsdag!
kram <3
Laddar in …
åh fläderblomsaft är ju så galet gott 🙂
Laddar in …
Åh fläderblomssaft är ju så himla gott!
Laddar in …
Åå så gott! Vi har fläderbuske i vår trädgård och tänkte med sätta igång med saft så småningom. Tack för receptet 🙂
Laddar in …
Åh!! Jag bara måste prova att göra egen saft i sommar! Flädersaft som är så gott… 🙂 Godnatt!
Laddar in …
Fläderblomssaft är så gott 🙂 Brukar göra själv men har inte fått fatt på några blommor ännu.
Laddar in …
Vad läskande!
Laddar in …
Ser verkligen spännande ut! 😀
Laddar in …
Det finns ju inget godare än hemmalagad flädersaft 🙂
Kram
Laddar in …
Vad mumsigt!!
Laddar in …
Flädersaft är så otroligt gott, jag måste prova att gör egen jag också 🙂
Laddar in …
måste testa! 🙂
Laddar in …
Jag har också gjort i ordning en sats som står och drar sig. Det är så friskt med flädersaft:
Tack för din fina kommentar om min nya frisyr!
Laddar in …
Flädersaft tänkte jag testa i veckan, perfekt med ett recept!:-)
Laddar in …
Fläderblomsaft som är så gott! Så härliga bilder till receptet!
Laddar in …
fläderssaft är så gott! måste prova göra egen någon gång 🙂
Laddar in …
Mums va gott, tack för det receptet, blommorna är så vackra med
Laddar in …
Flädersaft är min favvo, fast jag har aldrig gjort egen, jag är lite trög med sånt 🙂 tjing
Laddar in …
Kommentarer är stängda.
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Mums vad gott, smakar så mycket bättre när den är hemma gjord=) Där vi bodde när jag var liten hade vi en jätte buske och gjorde saft varje år, saknar det nu…
ÅH, jag älskar fläderblommssaft!! 😀
Farmor och mamma brukar göra det och det är min favorit 😉
Jätte fin blogg har du! ❤
– sugen på att göra ett bloglovinbyte?
Jätte trevlig blogg! Brukar själv också göra flädersaft! Så himla gott!
Åhh älskar flädersaft det är så himla gott!!! 😀
Allt bra med dig idag?
Mums, flärderblomssaft är den bästa! Vi brukade göra den i badkaret förr. Det var liksom den största bunken vi hade 🙂 Ha en fin dag. Kram!
åh vad gott 🙂
Det är ju såå gott 🙂
hoppas du får en bra onsdag!
kram <3
åh fläderblomsaft är ju så galet gott 🙂
Åh fläderblomssaft är ju så himla gott!
Åå så gott! Vi har fläderbuske i vår trädgård och tänkte med sätta igång med saft så småningom. Tack för receptet 🙂
Åh!! Jag bara måste prova att göra egen saft i sommar! Flädersaft som är så gott… 🙂 Godnatt!
Fläderblomssaft är så gott 🙂 Brukar göra själv men har inte fått fatt på några blommor ännu.
Vad läskande!
Ser verkligen spännande ut! 😀
Det finns ju inget godare än hemmalagad flädersaft 🙂
Kram
Vad mumsigt!!
Flädersaft är så otroligt gott, jag måste prova att gör egen jag också 🙂
måste testa! 🙂
Jag har också gjort i ordning en sats som står och drar sig. Det är så friskt med flädersaft:
Tack för din fina kommentar om min nya frisyr!
Flädersaft tänkte jag testa i veckan, perfekt med ett recept!:-)
Fläderblomsaft som är så gott! Så härliga bilder till receptet!
fläderssaft är så gott! måste prova göra egen någon gång 🙂
Mums va gott, tack för det receptet, blommorna är så vackra med
Flädersaft är min favvo, fast jag har aldrig gjort egen, jag är lite trög med sånt 🙂 tjing