1 april

Första april idag och nu känns det verkligen att våren är här. Vi har ju haft vår ett tag men när det är april känns det ännu mer. Jag är ledig från jobbet idag så jag ska ha en riktigt effektiv pluggdag. Det är nog ungefär vad min kropp pallar för nu är jag riktigt stel och trött i hela kroppen efter löptestet. Kanske att jag i eftermiddag orkar vara ute i trädgården och fixa lite. Gräva fram jordgubbsplantorna t ex som är alldeles täckta av löv.
Förra året var det fortfarande snö i början på april men det hindrade inte Samuel från att åka skateboard, Alex att leka dinosaurielek och Ida att sätta sig på den blöta gräsmattan. Jag minns den där dagen, satt vid husväggen med datorn i knät (pluggade) och njöt av solens strålar.