God Jul, kakor, knäck och karameller

Boken jag bloggade om häromdagen är helt fantastiskt fin att bara titta i. En sån där bok som jag gärna hade haft framme som inredningsdetalj bara för att den är så vacker.
Första bilden som möter mig när jag öppnar boken är den här. Ett underbart vackert vinterlandskap. Jag vet inte hur det är med er, men när jag ser bilder som den ovan längtar jag efter vinter, snö och minusgrader. En dag i pulkabacken och när vi kommer in alldeles rödmosiga koka varm choklad (med äkta kakao och grädde, ingen oboyvariant här inte.) och äta mackor. Nybakade samma dag helst.
Recepten är enkla att följa och jag kommer lätt prova minst två av recepten. Jag har aldrig sett knäckrecept som det ska vara skorpsmulor i. Har ni det? Det låter så intressant så måste prova. 
Bilderna är vackra och jag tänker på flydda tider, jular från förr. Boken andas gammaldags andra, att ta vara på tiden tillsammans, att det är den som är det viktigaste här i livet. Det är en källa av inspiration, precis som jag trodde att boken skulle vara.