Fantastiska kroppen

När jag tänker på allt min kropp har gjort för mig och fortfarande gör blir jag ledsen över mitt sätt att tänka om mig själv. Min kropp förtjänar hyllning, inte hat och självplågeri. Den är alldeles fantastisk, oavsett några kilon för mycket eller inte. 
– Min kropp har gett mig tre vackra och fantastiska barn.Tre konplikationsfria graviditeter och förlossningar.
– Jag kan jobba som undersköterska utan några kroppsliga bekymmer. (Inga själsliga heller för den delen)
– Jag kan döma de matcher jag vill.
– Jag kan träna på en nivå som jag aldrig trodde att jag skulle vara på med tanke på min träningsovilja tidigare under åren.
– Min kropp ställer upp på allt jag hittar på.
Min kropp är alldeles fantastisk och det är din också!