Ogräsrensning och nya pelargoner.

Hej mina vänner! Idag tog jag en lång härlig sovmorgon men jag vaknade till och var tvungen att fråga Rickard om jag var ledig. När jag jobbar oregelbundet blir jag helt dagvill och måste ofta tänka efter vilken dag det är. Idag är det alltså söndag och jag är ledig. Jag har rensat ogräs och byggt upp min lilla trappa igen. På vintern brukar vi använda stenarna till att hålla presenningen över utemöblerna på plats. Min mårbackapelargon växer så det knakar och igår på Maxi köpte jag två vita pelargoner för bara en tia styck.
Så här såg det ut innan jag bar dit alla plattor. Trist och ganska fult.
Och efter ser det ut såhär.
Jag är nöjd!
 
Jag har rensat rabatten och gräsmattan från tistlar. Hoppas på att det dröjer ett tag innan tistlarna hittar upp igen. Tistlarna är verkligen sega att bli av med.
Annars idag har jag vätskeladdat inför dammatchen som jag har ikväll. Jag skulle egentligen varit matchledig men tog ett återbud i damer division tre. En serie som jag inte dömt i på många år. Det ska bli kul!