Ikväll var jag på julbord med jobbet. Fast vi åt inte julbord utan kinesisk mat. Här kunde man välja det man ville ha och så tillagade kocken det medan man väntade. Det var så gott och jag åt tre portioner. Svamp, olika sorters kött, grönsaker och så kryddblandningar med vitlök och chili, mums! När de andra gick lös på dessertbordet var jag så nöjd. Inget sug efter sötsaker hos mig inte. Skönt att känna det ju! Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans. Alla bröt upp tidigt vilket jag personligen kände var alldeles lagom.
Från utemat till andra tankar. Jag skrev ju häromdagen om hur jag behöver bli min egen bästa vän. Hur jag lätt trycker ner mig själv. Min älskade man sa till mig att jag skulle vända på mina tankar. Istället för att tänka buhu, alla är bättre än mig så ska jag istället tänka på hur långt jag kommit. Som fotbollen till exempel, jag är lite deppad över att jag inte just nu når dit jag vill. Men så sa ju Rickard det att jag borde tänka på vilka förutsättningar jag hade när jag började. Jag gick ändå från minus till att nu vara en etablerad domare i herrar division fem.
Samma sak med min pilates, där hade jag heller ingenting och nu har jag ändå två pass i veckan. Jag har tänkt lite, vad skulle jag säga till en vän som brottas med samma tankar som jag gör nu? Då hade jag sagt till den här vännen:
”Du är en helt underbar person som är rolig att vara med. Du gör mig glad genom din härliga energi och utstrålning. Det gör mig också glad att se hur du får andra runt omkring dig att må bra, hur generös du är och har rum för alla. Alla brottas vi med tankar om saker som är jobbiga, ingen är perfekt. Glöm inte att andra också brottas med osäkerhet, du är inte ensam även om det ofta känns så. Fortsätt vara den du är och ändra inte på dig för någon annans skull. Låt inte någon annan få dig att tro att den du är inte är bra nog. Du är värdefull!”
Ett stort tack för era peppande kommentarer i mitt inlägg om att jag ska bli min egen bästa vän. Jag är väldigt glad och tacksam över stödet som jag fick! <3
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.