Jag förstår inte….

… hur sojaprodukter kan räknas som ett bra miljöval. Det borde bojkottas precis som palmoljan! Skövling av regnskog har långt gående effekter på klimatet då koldioxiden inte binds och ökar frekvensen av extremväder. Dessutom är soja hormonstörande då den liknar östrogenet. Bönor innehåller dessutom lektiner som är en antinutrient som förhindrar upptag av näringsämnen i tarmen

…. Varför instagram skulle göra om sin algoritm. Det var mycket bättre när allt kom upp i den ordning inläggen kommer upp. Dels missar jag inlägg hos de jag följer men så får jag också mindre likes. Gick tillbaka långt bak på mina inlägg och innan algoritmen gjordes om så snittade jag på över 100 likes på varje bild. Nu är det inte alls lika många vilket är lite trist.
…. varför man byter bort mat och tar proteinpulver istället. Det finns inget nyttigt i proteinpulver och det är processat = kroppen vet inte hur den ska ta hand om det. Samhället må ha förändrats men kroppen är fortfarande stenålderskroppen som vill ha riktig mat och inte en massa ”hittepåmat”. Sorry om jag trampar på några tår men jag förstår inte verkligen.
….. varför jag inte kan sluta läsa bloggen bloggbevakning och ännu mindre varför jag inte kan sluta läsa kommentarerna. Det är vuxenmobbning på hög nivå, inte alltid men för ofta egentligen. Varför skulle barn sluta mobba när de ser hur vuxna beter sig. Det funderar jag ofta på. Barn gör som vuxna gör, inte som vi säger.