Jag vet inte om det var starten på dagen som jag fick imorse, eller det faktum att jag redan fått besked om att jag är godkänd på basgruppsuppgiften som skulle vara inne igår. Eller att jag är nästan färdig med nästa basgruppsuppgift och även börjat på terminens sista skrivuppgift. Så där glad, effektiv och framförallt pigg i musklerna har jag inte känt på ett tag. Inte ens Nocco har liksom kunnat ta bort den där sega känslan. Äntligen känner jag, som jag väntat på att få tillbaka energin! Eller jag har haft energi men inte som idag. Jag tänker inte analysera sönder det, inte idag iallafall utan jag ska njuta av att känna som jag gör. Istället tänkte jag slänga in en bildbomb från dagens trädgårdsfix.
Ja, du ser, ett ledset hörn är en mild underdrift….
Jag har:
– Flyttat stäppsalvian från min rosrabatt till ett ledset hörn i en annan del av trädgården.
– Barnen har hjälpt mig slänga på massor med ny jord. (Ärligt talat så gjorde vi det när jag kom hem från jobbet strax efter åtta. Pigg var det ja…)
– Flyttat en rosbuske till rosrabatten. Där hoppas jag att den vill trivas. Det blev lite tomt sen jag flyttade på salvian så den behövde verkligen flyttas på.
Så här såg det ut innan jag började. Lavendeln ska jag också gräva upp. Men jag vet inte var jag ska sätta den istället. Får fundera lite. Tills vidare får den pryda sin plats under stocken. Lavendeln har självsått sig dit.Jag har fyra plantor och en av dom har ”ynglat av sig. Kanske att den får flytta till baksidan. Vår stackars baksida som verkligen behöver en hel del kärlek.
Så här ser det inte ut längre. När jag köpte rosbuskarna så klippte jag ner dom året efter. Det var dumt. Fattar inte hur jag tänkte. Nu när de får växa fritt så har iallafall en av dom blivit riktigt fin. Det kan bara bli bättre, tänker jag.
Mycket bättre eller hur! Efter att bilden tagits har jag slängt på ny jord så helhetsintrycket är helt annorlunda. Grymt nöjd med min effektiva dag!
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.