Jag köpte en aloe vera

Igår gick jag och Ida till affären, hon ville absolut köpa en my littlepony-tidning med en av ponnysarna i. Då passade jag också på att köpa en aloe vera-planta som jag så länge tänkt på att göra. Ända sedan jag jobbade aktivt med Forever för några år sedan så har jag haft en fascination för den här växten. En av stjälkarna hade gått av och det såg jag inte i butiken. Passade då på att smörja in mitt finger där jag har eksem med växtsaften och det slutade faktiskt klia. Det var bra tycker jag.
Borde inte fler bloggare uppmärksammas?
Jag tänker ibland på om jag ska byta portal men kommer altid fram till att jag ändå vill stanna på blogg.se. Men det finns en sak som jag inte gillar med blogg.se. Det är att det stort sett alltid är samma bloggar som uppmärksammas på blogg.se´s startsida. Varje gång som jag kollar in startsidan (vilket inte är ofta då jag har en direktlänk till min inloggningssida). så är det ungefär samma bloggare med några få undantag. Inser att jag kanske låter lite missunsam men det finns så många bra bloggare (men små) som aldrig får chansen att synas. Det tycker jag är lite dåligt. Det känns lite som att det är givet att bara de bloggar som är på topplistan ”ska” synas och det tycker jag är fel. Har blogg.se någon princip om att bara premiumbloggarna ska synas?  Och för den som undrar, ja, jag tycker att min blogg också borde få synas där. Någon gång iallafall. 🙂