En ledig lördag

Halloj söndag! Imorse tog jag sovmorgon, det hade jag inte tänkt mig. Jag tog för givet att jag skulle vakna tidigt av mig själv men det gjorde jag inte. Jag antar att kroppen behövde sova.
Gårdagen var en trevlig blandning av att jag gjorde både ovettiga och vettiga saker. Det vettiga är att jag och Alexander tog en tur i skogen, en kombinerad jogging/gångrunda och så stannade vi vid utegymmet en sväng. Det var så soligt och härligt.
Eftermiddagen blev en riktig filmdag. Först: kärlek på jobbet med Sandra Bullock i huvudrollen och efter det så tittade jag på Mamma Mia, here we go again. Ibland behöver man en sådan dag.
Ida hjälpte mig att slå in ett paket till en vän. Ida fick också skriva texten på paketet och lära sig att locka snörena. I paketet låg det en bok om anitinflammatorisk kost. Funderar på att köpa den själv faktiskt när jag kikade igenom den.
Sen kom Ida med den brilljanta idén om att vi skulle stå på händer. Jag filmade också men råkade radera filmen från datorn och  nu är kameran så dum att jag inte kan ladda upp redan uppladdade filmer/bilder. Yes, jag har fått ett nytt obejktiv till kameran. Rickard hittade ett till ett bra pris som jag tänker blir bra tills vidare. Jag använder ju inte alla funktioner i kameran ändå. Så, det var min lördag det!
Jag har varit och handlat lunch och i eftermiddag tänkte jag sitta och förbereda min muntliga presentation. Jag tror egentligen att jag kan mitt arbete väldigt bra eftersom det är ett ämne som jag verkligen brinner för. Men jag vill förbereda mer ändå. Just det, jag måste träna med. Kanske blir något intervalligt men det jag mest av allt känner för är att träna pilates. Jag kan ju göra både och.