Alexanders födelsedag och fotboll

Godmorgon! Oj vilken rolig dag vi hade igår. Firat Alexanders födelsedag och så har jag varit ute i kylan och dömt fotboll. Gissa att det känns i kroppen idag. Stel överrallt och så ska jag ut på fotbollsplan idag med men det blir bara roligt. Idag ska jag döma med Rickard och Marcus och igår var det jag, Marcus och Joacim som var ute på fotbollsplan. Vi dömde med headset och jag blev imponerad över att batterierna höll så länge. Tre timmars aktivt använda liksom. Det är bra.
Tråkigt att bilden blev suddig, men himlen var verkligen hett fantastiskt vacker igår morse. Det var runt tre minus och frost. Så fint ju!

Vi blev lite sena ut så uppvärmningen blev verkligen katastrof. Så första kontringen var jag så efter. Men jag kom igång. Jag tycker att det var väldigt snälla matcher, inte så mycket fulspel. Jag hade två varningar och J hade en målchansutvisning + en varning. Annars var så lugnt.
När jag kom hem åt jag lite spenatsoppa, Ida fick hjälpa till att sätta upp ballonger som jag och Rickard blåste upp och därefter fick Alexander öppna sina presenter. Jag skuttade in i duschen och så fick Ida hjälpa mig att välja klänning. Hon valde egentligen en annan rosa och blommig historia men det slutade med en annan rosa (den på bilden). Vid två kom pappa, mamma, Marcus och Bea för att fira. Jag är så glad för min fina familj och jag är även glad att Bea kommit in i vår familj. 💝
Mamma hade med sig en smörgåstårta….
…. Rickard hade gjort en skaldjursfri tårta till Bea. Alltså båda tårtornas ”gojs” var så gott! Det hade både mamma och Rickard gjort riktigt bra.
Ida gjorde en halvmånetårta till fikat…. Jag smakade inte tårtan, istället gjorde jag iordning varm choklad till mig. Grädde och choklad för mig med så det blev som att äta tårta. 
Det blev tidig läggdags, redan vid åtta så jag känner mig inte sömnig. Nu tänkte jag försöka få lite skolarbete gjort innan det är dags att åka iväg och döma fotboll några timmar.