Nya mål för maj

Vi är några dagar in i maj och det är är dags att uppdatera kring hur det gick med april månads mål. April var en månad då jag faktiskt kunde sätta check på i stort sett alla av mina mål. Det är jag väldigt nöjd med!
  • Jag ska tänka snälla tankar och inte vara för hård mot mig själv.
Alltså jag har så peppande och snälla människor omkring mig. Rickard som inte låter mig klanka ner på mig själv och likaså en annan kompis. Känner stor tacksamhet kring det. Jag tycker jag kan sätta check!
  • Att sluta läsa bloggbevakning. Kommentarsfältet där är vidrigt och Camillas inlägg är inte alltid särskilt trevliga.
Jag kan sätta check på den här punkten. Någon gång har jag kikat in men vänt lika snabbt igen. Jag är klar. Det är fler bloggar som jag slutat läsa den här månaden. Kanske mest för att jag inte har tid och ett par bloggar har blockerats i mitt wifi vilket gör att jag bara kan läsa dom på mobilen. Orka hålla på då liksom. 
  • Att ge mig själv tid att komma in i allt det nya med nytt jobb och nya arbetstider. Att börja jobba heltid kommer bli en rejäl omställning. 
Just nu är det lugnt på jobbet, helt ärligt lugnare än på mitt gamla jobb. Men det kan ju snabbt ändras beroende på vilka patienter som vi har. 
  • Sluta dricka nocco! Absolut viktigaste känner jag.
Jag ska sluta sätta upp det här som mål för jag bara misslyckas med det. Vet inte hur hårt jag egentligen försöker. Men när jag tänker på det så är det helt galet att jag kunde vara keto i ett halvår men inte sluta med nocco…. 
  • Få in mer vardagsmotion i form av promenader. Ett bra sätt att göra det är att börja åka tåg till jobbet igen.
Check! Promenaderna till och från tåget gör susen känner jag. 
  • Jag har bett Rickard att göra ett riktigt bra träningschema som rymmer styrka, kondition, explosivitet. Ja, allt jag behöver träna. Jag tränar ju men det känns som att jag tränar fel saker förutom löpningen.
Jag har inte fått något träningschema men vi tränar mer tillsammans och framförallt mer rätt grejer. Det gick inte så bra när jag bestämde passen själv. Rickard gör skillnaden måste jag säga. 
Maj månad då, vilka mål vill jag ställa upp? Den här månaden kommer jag ställa upp enbart träningsrelaterade mål.
  • Jag vill fortsätta att springa till jobbet någon gång i veckan. Det är lite beroende på hur mitt schema ser ut. Kommer framförallt bli när jag jobbar kväll. 
  • Jag vill springa snabbt! Jag har världens sug efter att springa snabba intervaller på bana. Känner att jag riktigt längtar efter det. 
  • Jag vill inte tappa min pilates helt nu när jag inte har några klasser. Så minst ett pass i veckan. Det behöver ju inte vara långa pass. 
  • Såklart fortsätta med promenaderna.