Måndagslistan vecka 46 och en mental uppförsbacke

Jag har varit så trött idag, trots att jag varit ledig tre dagar. Men det är väl helgens uppesittarkväll som kommer idag istället. Eftersom jag kärde helvila från träning igår kände jag att jag ”måste” träna något idag. Men hjälp alltså, idag var den mentala uppförsbacken till att träna hög. Känner fortfarande mest för att sova och jag ska om dryga 45 minuter sända en halvtimme pilates live på Gymmix Linghem på Facebook. Korssänder samtidigt på Hannas Pilates så häng med sen! 🙂 Passet idag blev iallafall uppvärmning en kilometer, sedan joggade jag en kilometer i 11% lutning och avslutade med en kilometer på ”platt mark” men högre fart. För att verkligen inte vilja träna blev det ett riktigt bra pass!
Gillar den här bilden, den är från i somras men inte helt orelaterad till träningstemat. 
Känsla: Tycker det är otroligt läskigt att coronasmittan ökar. För en vecka sedan var det ett trettiotal som behöver sjukhusvård för sin corona. Igår var siffran uppe i 76. Följ restriktionerna folks! 
Fundering: Vem tar hand om den som blir sjuk den dagen när sjukvårdspersonalen också är sjuka och hemma och det inte finns några vikarier? 
Väder: Grått och regnigt! 
Mest sedda:  Jag och Rickard har sträckkollat på den svenska serien ”Top dog”. Tycker den är riktigt bra och spännande.  
Låt: 
Träning: Jag har cyklat tre mil, till och från jobbet. Jag har även sprungit 35 intervaller, det gjorde jag i fredags. Som nedvarvning promenerade jag tjugo minuter på bandet. Men det var mest för att jag ville se klart filmen som jag tittade på medan jag sprang. I lördags blev det ett styrkepass.
Bild:  
Jag har en jätterolig bild som jag inte vet om jag vill dela med mig av. Förvirringen var iallafall total…. 
Cravings: Hemgjord pizzasallad´och min hemkokta äpplekräm gjord på svenska äpplen.
Positiva från veckan: Idag var det svårt att minnas det positiva från veckan som såklart är mer än två punkter men det är det som jag kommer ihåg nu.
– Haft tre dagar ledigt.
– Jag har en bra träningsvecka bakom mig.
Veckans viktigaste inlägg: