Att springa intervaller

Visst är jag snygg och trendig med mina strumpor…. Hehe, bjuder på den idag.
Stretchen på bilden är så otroligt skön. Strävar med bröstkorgen mot marken för att få ut mer av stretchen. Känns yummie! I över en vecka har jag nu gjort någon form av fysisk aktivitet varje dag. Det har varit pilates, löpning, styrketräning och cykling. Någon tycker kanske att jag är galen men jag känner i hela kroppen och i varje cell hur bra jag mår av att röra mig på den här nivån som jag nu gjort ett tag.
Orden ovan är några av Joseph Pilates mest citerade ord. Och aldrig har jag känt det så mycket som den här veckan att just rörelse kan läka kroppen.
Dagens träningspass blev löpning, jag värmde upp en kortis, typ 500 meter och sprang sedan tio intervaller i 3,19 min/km i 20-25 sekunder och vilan låg på en minut inklusive tiden det tar för löpbandet att gå ner och upp i fart. Efter de tio intervallerna så sprang jag tio intervaller till men i 3.45min/km istället i 30 sekunder. Fortfarande en minut vila. Totalt inklusive uppvärming, intervaller och nedvarvning så var jag igång i 45 minuter. Mycket bra pass! Nu tänkte jag roa mig med att städa.