Pilatestankar och mål

I april är det sex år sedan som jag började träna pilates på regelbunden basis. Det tänkte jag fira dels med att ge er ett gäng bilder från hur det såg ut när jag började, träna 20 minuter pilates och såklart blogga några rader om min stora passion.

Den senaste veckan har jag känt mer och mer att jag behöver mer pilates än en timme i veckan när jag är i Mjölby. Borde jag inte kunna få till iallafall tio minuter om dagen tänker jag. Tio minuter är ingenting och det räcker med någon magövning, mycket extension för ryggen och så rörlighet. Jag vet precis vilka övningar som jag skulle ha med för det syftet. Roll down, roll upp, crisscross, spine stretch, saw och så swan dive prep. Fem övningar som tar ytterst lite tid. Igår blev det min gamla favoritklass från Winsor Pilates:
Underbara Mari Winsor! Det är tack vare henne som jag upptäckte pilates. Tyvärr så har hon gått bort i ALS. Denna fruktansvärda sjukdom.
Men återigen till min utveckling. Jag tänkte i helgen att jag ska starta upp med en veckans övning. Jag fastnar lätt i samma övningar som jag blir trygg i men  jag behöver vidga mina vyer för att bli ännu bättre pilatesutövare och instruktör. 
Den första övningen som jag tänkte på är rollover. Så imorgon tänkte jag skriva om den övningen och visa hur man kan bygga upp den och så ska jag självklart jobba med den under veckan. Rollover är som rollup i sättet att jobba. Men mer om det imorgon.