Något jag alltid gör: Jag värmer alltid tevattnet till 100 grader fast det då alltid tar lång tid innan jag kan dricka det….
Visste du att: Du kan göra egen deo genom att klyfta en citron och stryk den under armarna. Citrussaft ger en helt naturlig deodoranteffekt.
Visste du att 2: Den tredje största dödsorsaken är läkemedel, näst efter hjärt-kärlsjukdomar och cancer. Många tror att läkemedel är väl beprövade (och många är det också såklart) men går man in och kollar forskningen så är det skrämmande mycket fusk. Och bötern som läkemedelsföretag får för fusket är en droppe i havet jämfört hur mycket pengar det rör sig om i läkemedelsförsäljning. Det är skrämmande!
Varför kommer man alltid på det bästa att kontra med när det är för sent?
När Samuel var liten tänkte jag ofta att när han är tjugo så är jag bara fyrtio och att det inte är någon ålder. Om tre år ungefär är jag där. Och den där känslan av att det inte är någon ålder är där såklart, samtidigt som jag känner mig gammal och skruttig. (jag vet, helt galen tanke…)
Jag tycker att:
– blogg.se borde ta bort flera av deras premiumbloggar som inte ens bloggar längre alternativt bytt portal.
– blogg.se borde göra en nysatsning på sin portal.
– Lyfta fram en blogg varje vecka och inte låta samma blogg vara kvar vecka efter vecka.
När jag blockar: Jag blockerar allt på Facebook som har med tarot och new age att göra.
Varför? När jag berättar att jag springer till jobbet så är reaktionen att jag inte är klok och en galning. Varför är det så? När ska normen ändras, när ska det ”normala” bli att man rör på sig och inte väljer det stillasittande livet. Vi är inte gjorda för att inte röra på oss.
Ord jag ofta använder i min blogg: Verkligen och ju. Måste verkligen tänka mig för när jag skriver så det inte blir en massa ju och verkligen överrallt.
Om färger: Jag tycker inte att svart och blått passar ihop. 👇👇
Ett yrke jag inte skulle vilja ha: Mäklare. Tycker det låter sjukt jobbigt att hela tiden jaga möten, kunder och sedan ro i land försäljningar. Och inte en krona får man innan försäljningen är klar. I praktiken blir det ju att man lägger x antal timmar på jobb. I värsta fall till ingen nytta om säljare/köpare väljer att dra sig ur. Man borde ju få en grundersättning tycker jag. Får ont i magen av att tänka på otryggheten att inte veta från månad till månad om man kommer få någon lön eller inte.
Fundering: Ska man verkligen hålla på och planera så mycket? Man kanske bara ska låta saker bli som det blir. När man planerar, blir det då att man på sätt och vis missar målet. Missar att vara här och nu för att man är så fokuserad på planeringen.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.