En mysig dag och ett otrevligt möte

Idag var vi bjudna till mina föräldrar för lite mat. Det blev mammas goda potatissallad och så ugnstekt kyckling och kött till. Vi stannade på Maxi för att köpa jordgubbar och man kunde köpa två för 65. Var inställd på att betala 130 för mina fyra liter men jag fick fyra liter för en hundring jämt. Hur länge sedan var det inte som man kunde köpa jordgubbar så billigt. Vi bjöd på efterrätten: Rickards goda kladdkaka i långpanna och så glass, jordgubbar och grädde till. Mums!

Jag hade på mig min vita tylldröm från Nelly och Ida undrade varför jag såg ut som en brudtärna. Jag förstår henne, klänningen ser verkligen ”bröllopig” ut.

Ikväll gick jag och Rickard ut på en promenad i spåret i skogen. Skogen är så attackerad av granbarkborrar så jag känner knappt igen mig längre. Jag var även centimeter från att trampa på en huggorm. Den låg mitt på spåret. Kändes lite konstigt faktiskt. Så jag funderade över om den levde över huvudet taget. Jag petade försiktigt på svansen på ormen med en pinne och jo då, visst levde den. Med blixtsnabba reflexer väste den och högg i pinnen och ringlade sedan snabbt in i skogen, väsandes.

Bilderna är inzoomade här i bloggen, jag var inte så nära som det ser ut. Efter promenaden stannade vi till i affären. Där har de gjort en stor ombyggnation så jag känner inte igen mig där heller. Det är nya förändringar varje dag innan de får ordning på allt. Där köpte vi tortellini och bacon som jag inmundigade till kvällsmat. Nu laddar jag för att se första matchen i EM för damer. England möter Österrike.

17 svar på ”En mysig dag och ett otrevligt möte

  1. Pingback: HANNAS KRYPIN
  2. Tkr klänningen såg söt ut:) gott med jordgubbar och det är inte ofta man får det så billigt.

  3. Jag bävar att möta en huggorm, när jag rastar hunden. Hunden går med nosen i backen nästan hela tiden. Tänk om han skulle börja nosa på en huggorm! Hoppas det aldrig händer! Jag är också förvånad över att jordgubbarna är så billiga! Inte är det för att de smakar illa iallafall. De jag har köpt, har smakat fantastiskt gott!

    1. Ja visst har de varit goda, tycker de varit ovanligt söta i år. Det kan jag tänka mig är läskigt, hoppas ni slipper möta en.

  4. Gott med mat hos dina föräldrar. Vi kunde köpa jordgubbar 🍓 igår 3 för 100kr. Men vi köpte bara en.
    Skulle inte du kunna skriva receptet på Rickards kladdkaka? 😊. Låter smidig & god.

    Å fy att möta på en huggorm. Vilken tur du hade 😅. Förstår att du blev lite rädd.

    Förändring för mig är både energi krävande för mig & kul. Det var en lätt kvällsmat.
    Jag har tänkt att se matchen på lördag. Heja Sverige! 🇸🇪

    Ta hand om dig❣️🤗

  5. Vad bra att du fick dina jordgubbar till ett billigare pris än vad du trodde du skulle få ge. Har själv aldrig träffat på en huggorm och det är jag glad för. Kladdkaka som är så gott och enkelt att göra själv. Kladdkaka är oftast det jag gör om jag ska baka själv. Hoppas du får en bra torsdag!

  6. Wow, vad billiga jordgubbar som ni hittade. Det var väldigt länge sen som det gick och köpa 4 litet för 100kr. Men fy fasen vad läskigt med ormen, jag är livrädd för ormar 🙈

Kommentarer är stängda.