En runda minigolf och äppleblom

Gårdagens inlägg var ju allt lite väl deppigt. Jag har dock fått ett gäng fina och peppande kommentarer, tack så mycket för det! Det uppskattas verkligen att du tagit dig tiden att skriva några rader. Nästa vecka är det tjugo år sedan som jag gick steg ett, den första stegutbildningen av fem. Givetvis vill jag inte lägga av nu. Det kommer räcka med en match där allt flyter på som jag vill så kommer jag vara på banan igen.

Apropå bana så åkte vi iväg hela familjen för att testa den nya minigolfbanan i Vidinsjö. Vet inte hur länge den funnits där men den är ny för oss. Det pågick samtidigt en tävling på äventyrsbanan så vi kunde bara spela vanlig minigolf.

Det var många tävlanden från Linköpings bangolfklubb och ett par spelade minigolf precis som vi. Paret ville väldigt gärna ge oss råd fast vi inte bett om det. Det var lite som att vara på gymmet och få oombedda träningsråd. Får väl tänka att det bara var av välmening. En av dom tyckte också att jag skulle gå med i klubben. ”Vi har få tjejer” sa han. Nja tänkte jag. Så kul är det inte att jag vill lägga dyra pengar på ett medlemskap i en golfklubb.

5 svar på ”En runda minigolf och äppleblom

  1. Ack ja, minigolf. Väldans kul, men oj så länge sedan det är jag spelade. Nu är banan i Nyköping omgjord sedan ett år och mer av en äventyrsbana. Vore kul att prova på någon gång.

  2. Min första spontana reaktion var ”inte går jag med i en klubb som håller på med rosa golfbollar” – hahaha:-)
    Har inte spelat minigolf som vuxen, men det var rätt populärt när jag var tonåring. Hade dock ingen talang för det alls. Jag behövde nog större bollar – typ fotbollar;-)
    Att ge råd utan att någon har bett om det – nej, det gillar jag inte heller. Finns det nåt värre än besserwissers?????!
    Härliga bilder, speciellt på den blommande äppelträdet.

  3. Det är faktiskt roligt att spela minigolf. Jag är inte bäst i världen på det, men jag hade gärna spelat oftare än jag gör.

Kommentarer är stängda.