Endorfiner

Alternativ träning (det vill säga intervaller på crosstrainern) eller jogga några lugna kilometer på löpbandet. Det var frågan idag. Efter mycket velande fick det till slut bli löpbandet. Jag började lugnt men fick sedan feeling och sprang 6*400 meter på löpbandet. Kändes helt fantastiskt faktiskt! Eftersom jag har haft ont har jag inte velat springa några tuffa pass men idag kunde jag inte stå emot. Och vet du, så här efteråt gör det faktiskt inte mer ont än vad det gjorde innan och just medan jag sprang kändes det i princip ingenting.

Så här efteråt känner jag mig alldeles glad och prillig. Jag har säkert skrivit om det tidigare men endorfinerna som jag får av löpning är något helt annat än de jag får av alternativ träning. Det är helt klart bästa medicinen för mig.

2 svar på ”Endorfiner

  1. Förstår precis den där underbara känslan efter ett lyckat och skönt löppass. Den kan jag känna känslan av trots att jag inte har kunnat springa på flera år….

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *