Alternativ träning (det vill säga intervaller på crosstrainern) eller jogga några lugna kilometer på löpbandet. Det var frågan idag. Efter mycket velande fick det till slut bli löpbandet. Jag började lugnt men fick sedan feeling och sprang 6*400 meter på löpbandet. Kändes helt fantastiskt faktiskt! Eftersom jag har haft ont har jag inte velat springa några tuffa pass men idag kunde jag inte stå emot. Och vet du, så här efteråt gör det faktiskt inte mer ont än vad det gjorde innan och just medan jag sprang kändes det i princip ingenting.
Så här efteråt känner jag mig alldeles glad och prillig. Jag har säkert skrivit om det tidigare men endorfinerna som jag får av löpning är något helt annat än de jag får av alternativ träning. Det är helt klart bästa medicinen för mig.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
2 svar på ”Endorfiner”
Låter ju helt fantastiskt, älskar när endorfinerna kickar in 🙂
Förstår precis den där underbara känslan efter ett lyckat och skönt löppass. Den kan jag känna känslan av trots att jag inte har kunnat springa på flera år….
Låter ju helt fantastiskt, älskar när endorfinerna kickar in 🙂
Förstår precis den där underbara känslan efter ett lyckat och skönt löppass. Den kan jag känna känslan av trots att jag inte har kunnat springa på flera år….