Jag har tänkt på en sak. Den här gången handlar det om något så banalt och oviktigt som kläder. Jag tror aldrig att jag kommer bli den där personen som bara har enfärgade kläder i garderoben. Färg och mönster gör mig glad. Idag är jag missmatchad med korta leotights och en randig tröja från HM. Kanske inte så färgglatt just idag men mönstrat. I morse när jag åkte till jobbet drog jag på mig min rosa jacka. Matchade mitt humör: glad och positiv.
”Ditt hår behöver mat” sa en person. Jag är nog böjd att hålla med hehe. (Mat=hårinpackning) Fast vem bryr sig, jag sätter bara upp håret i en slarvig tofs ändå.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
6 svar på ”Med vind i håret”
Jag glömmer också mata mitt hår och snor alltid ihop det i nån knut. Funderar ibland på att klippa av det men vet att jag sen ångrar mig. Precis som med kläder så ska man ju trivas. Oavsett hur färger och mönster passar ihop.
Vem är det som säger att man ska klä sig på ett eller ett annat sätt. Kläderna man har på sig ska göra en glad, eller så i alla fall att man känner sig bekväm med dem. Det finns inget så vidrigt som att vara obekväm i sina egna kläder… Det är för mycket sånt i världen i alla fall, och jag vill ändå inte ha det så 😉 Så ha du på dig det du tycker är bekvämt och skönt, skit i vad andra tycker. Jag är inte så mycket för färg och mönster egentligen, vill mest ha svart på mig men inser ju att det inte alltid passar, och jag vill gärna ha mer färg så jag pressar mig till det ibland, på bra dagar så går det 😉
Tycker att du alltid har riktigt coola kläder på dig som passar och framhäver din personlighet. Något jag tycker är viktigt när man klär sig:-)
Sedan har jag aldrig haft långt hår utan bara kort, och jag går och klipper mig var sjunde vecka. Då blir håret till en mopp, vilket inte är snyggt.
Men långt hår behöver ju betydligt mera TLC än kort hår. Så kanske vill du vara omtänksam mot dig själv någon gång och gå till en frisör för en boost;-)
Jag glömmer också mata mitt hår och snor alltid ihop det i nån knut. Funderar ibland på att klippa av det men vet att jag sen ångrar mig. Precis som med kläder så ska man ju trivas. Oavsett hur färger och mönster passar ihop.
Man ska ha det man trivs i och känner sig bekväm med.
Carin
Vem är det som säger att man ska klä sig på ett eller ett annat sätt. Kläderna man har på sig ska göra en glad, eller så i alla fall att man känner sig bekväm med dem. Det finns inget så vidrigt som att vara obekväm i sina egna kläder… Det är för mycket sånt i världen i alla fall, och jag vill ändå inte ha det så 😉 Så ha du på dig det du tycker är bekvämt och skönt, skit i vad andra tycker. Jag är inte så mycket för färg och mönster egentligen, vill mest ha svart på mig men inser ju att det inte alltid passar, och jag vill gärna ha mer färg så jag pressar mig till det ibland, på bra dagar så går det 😉
Nej ingen alls faktiskt utan mer en spontan reflektion kring min personlighet.
Tänker att man ska klä sig i det man känner är en själv. Klart du ska ha färger när du gillar det.
Tycker att du alltid har riktigt coola kläder på dig som passar och framhäver din personlighet. Något jag tycker är viktigt när man klär sig:-)
Sedan har jag aldrig haft långt hår utan bara kort, och jag går och klipper mig var sjunde vecka. Då blir håret till en mopp, vilket inte är snyggt.
Men långt hår behöver ju betydligt mera TLC än kort hår. Så kanske vill du vara omtänksam mot dig själv någon gång och gå till en frisör för en boost;-)