Ett morgoninlägg

Godmorgon! Hoppas att du mår bra och att du har sovit gott. Solen skiner just nu iallafall men ser ut som att det kommer bli mulet senare. Vi får se! Jag har tagit min plats här i köket, dator och allt skolmaterial är ”uppdukat”. Gårdagen var en dålig bloggdag. Det känns som att det kommer bli lite hipp som happ med bloggandet nu när jag lägger mycket av tiden på studier. Ambitionen är dock att skriva något litet varje dag.

Med studierna så har jag mest fokus på uppgifterna som ska vara klara till nästa närträff. Fokus är lunginflammation, MRSA och hygienrutiner samt hur vi bemöter barn på en akutmottagning. Just det där med sjuka barn tycker jag är svårt. Jag har aldrig jobbat med barn men behöver lära mig nu eftersom det ingår i utbildningen att även kunna vårda akut sjuka barn.

Väntar på att få hem böckerna som jag beställde så när de dimper ner i brevlådan kommer jag kunna börja lite mer aktivt med mina andra uppgifter. Google finns men jag vill hellre använda böcker kring just de här frågorna. Men jag hinner säkert ändra mig flera gånger om.

9 svar på ”Ett morgoninlägg

  1. Pingback: HANNAS KRYPIN
  2. Det låter som en intressant utbildning. Viktigt att kunna möta sjuka barn på rätt vis. När jag var liten och blev opererad så behandlades barn som vuxna. Mina föräldrar fick inte vara med och det var bara besöksdag varannan dag och då två timmar. Tio år var jag då… Skandal.

    Ha en bra dag!

Kommentarer är stängda.