Fem en fredag vecka 34: Förändring

Godmorgon! Jag gick och la mig innan tio igår, så skönt, det behövde jag. Innan jag kröp ner i sängen tittade jag och Rickard på partiledarutfrågningen. Den här gången var det Jimmie Åkesson som ställdes inför en rad kniviga frågor. Han imponerade INTE om man säger så. Nog om det. Det är fredag så vi kör några frågor från Elisa innan jag tar tag i min frukost.

  1. Vad är din nästa önskan för hösten? Att det vackra vädret ska fortsätta ett bra tag till. Enligt väderleksrapporten ska det dock bli regn i helgen. Men man kan ju alltid drömma.
  2. Vad har du fått tillräckligt av gällande sommaren? Håller med Elisa om den klibbiga luften som var ett tag.
  3. Vad är något avklarat inför hösten? Att jag nu har påbörjat mina studier.
  4. Vad är något som är på gång? Just idag ska jag gå rundvandring på akuten och IVA och så har jag min jobbhelg framför mig.
  5. Vad blir en förändring i höst? Att jag sätter mig vid skolbänken igen för att bli specialistundersköterska inom akut och intensivvård.

21 svar på ”Fem en fredag vecka 34: Förändring

  1. Som motvallskäring längtar jag efter ett väderomslag, oturligt nog verkar det bli just ikväll med 40mm regn att vänta under kräftskivan! Det kallar jag dålig planering

  2. Ettan håller jag med dig – såklart! Klibbigt var det inte här, eller så lider jag inte av värmen på samma sätt som många andra verkar göra.
    Så spännande med din utbildning. Du verkar brinna för den. Men hur är det med ”domaryrket”? Hinner du med det också?
    Kollar inte utfrågningarna, men läser om dom i olika tidningar. Det värsta med partiet som du inte heller är impad av är att det spås får 25 procent av rösterna. Suck!

  3. så intressant att du vidareutbildar dig! skönt att komma tidigt i säng. särskilt om en somnar. idag ska det regna här med början kl 15. den stackars förtorkade gräsmattan skulle behöva det

    1. Jag lyssnar på alla utfrågningar om jag inte jobbar. Tycker det är intressant att se hur de tänker. Står dock inte bakom alla dumheter som sägs.

  4. Önskar dig all lycka till med studierna! Det låter som en spännande utbildning.

Kommentarer är stängda.