


Första juni, det är helt galet att tänka på. Det var så soligt och härligt på morgonen. Jag drog på mig mina rosa shorts, ett vitt linne och så min leotröja. Jag har jobbat idag och det blev en intressant dag på vissa sätt. I eftermiddag var jag exempelvis med på ett möte för HLR-instruktörerna. Vi pratade om vilka olika deltagarpersonligheter som det finns och hur man kan jobba med det. Vi såg också ett jätteroligt scenario där en av deltagarna skulle vara den tramsiga. Skrattade så mycket då det var så roligt. När det var slut åkte jag hem. Himlen var regntung och det föll ett stilla regn.



När jag kom hem så sjöng jag och Rickard igenom sångerna som vi ska sjunga imorgon. Vi kör samma repertoar som alltid med en nyhet. Men nu är jag trött i rösten. Typiskt mig att tycka att det räcker att sjunga igenom dagen innan. Glömmer alltid bort hur tröttande det är att sjunga så mycket på en gång. Visst sjunger jag en del i bilen men egentligen inte tillräckligt mycket. Tror du jag kommer komma ihåg det här tills det är dags att sjunga julsånger? Sannolikt inte… Vi sjunger alltid klassiska låtar som de äldre känner igen.
Jag tycker det är så kul att öva att sjunga så det gör jag flera gånger om dagen långt innan vi ska sjunga i kören.
Fast med gitarren gör jag som du med sången…märkligt!
Ju mer man tränar desto bättre blir det ju.
Skriv in i almanackan en vecka i förväg att ni ska sjunga!
Vi har inte glömt bort att vi ska sjunga utan snarare att vi skjutit upp att öva. 🙂
Jag menar att ni schemalägger att öva.
Ja såklart… 🙈🙈
Ja jäklar vad det regnade idag, här ute kom det 10 mm på nån halvtimme, galet! Vi hade åska också, men tror jag hörde att det haglade inne i Linköping. Att det kan vara sån skillnad på 2-ish mil 😉
Man har ju inte roligare än man gör sig, så det är viktigt att kunna skratta och tramsa lite. Även om det är viktiga saker! Det lättar upp stämningen och oftast slappnar folk av lite. Tror det är bra det med 😊
Lycka till med sången! 😊
Skoj att du hade en bra början på juni, både på jobbet och utanför.
Japp, hörde att det även regnade söder om Stockholm ikväll, men inte här. I skrivande stund ser det dock rätt hotfullt ut.
Visst lämnar man allt till sista stund. En ovana som nog de flesta människor lider av…
Kanske att skriva in ”repetition” i almanacken…