



Efter jobbet har jag suttit och pluggat fokuserat. Ambitionen är att läsa en stund till efter jag har gjort klart min söndagslista här på bloggen men vi får se. Det blir nog så att jag istället tar en liten bloggkväll. Det var rätt mysigt faktiskt att sitta i köket med tända ljus, lyssna på regnet och förkovra mig kring många spännande områden. På nästa närträff ska vi prata cirkulation så då kommer jag lämna det lungmedicinska området för ett tag.
Känsla: Kan inte jag få ha min fluffiga mage i fred?
Väder: Mörkret är här igen. Tänk att man blir så förvånad varje år när det blir mörkt igen. Trots att förändringen kommit stegvis känns det ändå nytt på något sätt.
Träning: Sprungit tre kilometer och tränat pilates.
Veckans ytliga: Sminkat mig både igår och idag. Det var länge sedan faktiskt. Känner inte riktigt igen min sminkade ansikte, haha.

Veckans klantiga: Imorse så glömde jag starta parkeringsappen. Belöningen blev såklart 400 kronor i böter. Tänker att det kunde varit värre. För några år sedan missade jag en handikappskylt på en parkering i Sollentuna och fick pröjsa nätta 1200. Nu har jag hjärnkoll på skyltar.

Mina positiva från veckan:
- Fina ord från kollegan när vi jobbade natt tillsammans.
- Att det pass löpning jag fick till i veckan blev riktigt bra.
- Träffade mamma och pappa en sväng. Vi hade det riktigt trevligt.
- Skickat in två uppgifter till så om de jag skickat in tidigare blir godkända så har jag bara två uppgifter kvar.
Fundering: I början av veckan läste jag inlärningsmålen för en av kurserna och upptäckte att jag nog failat min uppgift kring medicinteknik då jag missade säkerhetsaspekterna. Men jag vet inte eftersom jag fortfarande inte fått någon bedömning än.
Bilder från veckan:







Madeleines bloggutmaning: Idag är det gräddtårtans dag, blir det någon gräddtårta idag? Jag åt gräddtårta i förrgår, min chef är nominerad till årets vårdenhetschef och eftersom hon är så fantastisk så bjöds det på tårta. Idag åt jag också tårta. Det har varit ett riktigt tårtkalas på jobbet den här helgen.
Veckans länkar
- Kvinnors mens påverkas av covidvaccin
- Frågor från Läkaruppropet till Folkhälsomyndigheten och Läkemedelsverket.
- Video: Safe and effective? Otroligt gripande, jag satt med tårar i ögonen när jag såg människors livsöden. Vem tar ansvar?