Att komma igång igen

Någon mer än jag som tycker det är grymt svårt att komma igång igen med träning efter ett uppehåll? Jag har dömt mina matcher men så mycket annan träning har det tyvärr inte blivit den senaste tiden. Ja pilates har det blivit också såklart.

Så ikväll tog jag tag i mig själv. Medan maten gottade sig i ugnen ställde jag mig på löpbandet och sprang 3 kilometer på 16 minuter och 44 sekunder. Tiden är inte väsentlig men eftersom jag känner mig både opepp och otränad blir jag glad att jag ändå orkade springa så snabbt. Men det känns ju att formen är någonstans i skosulorna.

Efter löpningen tränade jag lite pilates. Övningarna ser du på bilderna + ett par magövningar. Kändes skönt att sträcka ut på mattan. Jag var på riktigt tråkigt humör men efter träningen känns det nu bättre.

2 svar på ”Att komma igång igen

  1. Tycker det var en strålande tid du hade på löpbandet.
    Träning får ju inte kännas påtvingande på något sett. För då blir det genast mycket kämpigare att utföra något, tycker jag.
    Ha en bra söndag.
    Carin

Kommentarer är stängda.