Någon mer än jag som tycker det är grymt svårt att komma igång igen med träning efter ett uppehåll? Jag har dömt mina matcher men så mycket annan träning har det tyvärr inte blivit den senaste tiden. Ja pilates har det blivit också såklart.
Så ikväll tog jag tag i mig själv. Medan maten gottade sig i ugnen ställde jag mig på löpbandet och sprang 3 kilometer på 16 minuter och 44 sekunder. Tiden är inte väsentlig men eftersom jag känner mig både opepp och otränad blir jag glad att jag ändå orkade springa så snabbt. Men det känns ju att formen är någonstans i skosulorna.
Efter löpningen tränade jag lite pilates. Övningarna ser du på bilderna + ett par magövningar. Kändes skönt att sträcka ut på mattan. Jag var på riktigt tråkigt humör men efter träningen känns det nu bättre.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
2 svar på ”Att komma igång igen”
Tycker det var en strålande tid du hade på löpbandet.
Träning får ju inte kännas påtvingande på något sett. För då blir det genast mycket kämpigare att utföra något, tycker jag.
Ha en bra söndag.
Carin
Laddar in …
Jag håller med. Jag är ju fotbollsdomare så jag måste ju hålla mig i form. Men det är tufft i perioder.
Laddar in …
Kommentarer är stängda.
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Tycker det var en strålande tid du hade på löpbandet.
Träning får ju inte kännas påtvingande på något sett. För då blir det genast mycket kämpigare att utföra något, tycker jag.
Ha en bra söndag.
Carin
Jag håller med. Jag är ju fotbollsdomare så jag måste ju hålla mig i form. Men det är tufft i perioder.