Tråkmåndag

Det är måndag och vecka tjugo. Om bara fyra veckor går jag på semester. Längtan är stor och jag försöker att inte börja räkna ner än. Det känns som en riktigt tråkig måndag men jag tänker att jag först skriver om det som är bra med den här måndagen.

  • Trots tre matcher i helgen känns benen pigga.
  • Jag har gjort betat av att skapa ett gäng rutiner inom olika områden och gjort klart en rutinpärm på jobbet.
  • Det var fantastiskt vackert ljus i morse. Solen sken från en klarblå himmel.

Så från positivt till det trista då:

  • Det gör fortfarande ont i min muskel. Samma muskel som jag hade problem med i över ett halvår. Jag är så rädd att det ska bli en långvarig skada igen och att jag kommer få börja om med allt som jag lyckats bygga upp. Jobbar hårt med att inte fastna i ett negativt tankemönster. Det behöver inte bli så illa.
  • Jag pratade med arbetsterapeut idag. Eftersom det fortfarande gör lite ont i min handled kan jag inte jobba i helgen. Jag kan vara utan mitt handledsstöd totalt två timmar om dagen. Så från 4-8 veckors handvila till kanske 10-12 veckor. Säger bara suck!

3 svar på ”Tråkmåndag

  1. Först och främst så härligt med bara fyra arbetsveckor kvar till semester! Det blir väl skönt att få ytterligare några veckor att försöka vila handleden. Sen håller vi alla tummar för att muskeln snart är sitt vanliga smärtfria jag igen.

  2. Så tråkigt att smärtan fortfarande är där, att den inte vill försvinna. Förstår dig att du är rädd att du måste börja om från början. Jag håller tummarna för dig att du snart ska bli bättre.

  3. Du har varit riktigt produktiv idag också:-)
    Osis med muskeln, men samtidigt riktigt bra med pigga ben efter tre fotbollsmatcher. Egentligen inte så konstigt att du känner av muskeln efter 3 x 90 minuter plus tilläggstid.
    Då går du på semester lagom till fotbolls-VM som börjar den 11 juni, men jag gissar att du inte kommer sitta framför tv:n till den 19 juli. Något jag kommer att göra;-)

Kommentarer är stängda.