Gjort: Åkt pulka med Ida, pluggat på om respiratorvård. Högaktuellt nu med tanke på att jag är på IVA och terminens tema kommer vara avancerad ventilation och IVA-omvårdnad. Har också visat Ida att hon är tillräckligt mjuk och rörlig i ryggen för att kunna stå i brygga. Med stöd av mina armar kommer hon lätt ner hela vägen till golvet.

Köp: Kan ha ”råkat” beställa två par tights från Stronger. Som om jag behöver fler par egentligen… Men jag har inga ljusblå och jag behöver verkligen ett par svarta som passar till alla mina träningstoppar. *skyller i från mig…..

Dagens lunch: Våfflor

Längtan: Kikade in hos Gotland upp och ner och fick sådan Gotlandsabstinens. Det är tur att jag och Rickard snart (i april) åker dit på bröllopsresa och att sommarens resa dit med barnen är bokad.

Pilates: Tränat igenom magen, ryggen och styrka för höfterna. Igår blev det 25 minuter pilates efter löppasset (sprang 10*200 meter + uppvämning och nedvarvning). Jag är nu på dag tre i min pilatesstreak. Känns gött att jag än så länge hänger i min utmaning.

Bra övning för styrka och balans. När du tänker att du har ben och arm raka så kan du alltid sträcka lite till. Tänk dig att du förlänger ben och ”ut och upp” för att på så sätt skapa längd.

Bra styrka för höfterna. Lyft benet rakt upp*10 och sedan kicka fram och tillbaka*10. Gör sedan samma sak på andra sidan. På första bilden kollapsar jag i midjan. Försöker på andra bilden att lyfta upp mer i midjan. Grymt svårt faktiskt men träning ger färdighet. Kommer inte heller lika högt upp med benet då.

Fundering: Hur mycket av väderomslagen beror på miljöförstöring och hur mycket är normala väderförändringar.

avatar
Om författare

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

7 kommentarer

  1. avatar

    Älskade att åka pulka eller bob som liten. Kul att ni har massor av snö- det hade vi igår också men idag är mycket borta. Tänk att vädret inte kan bestämma sig 🙂

    1. avatar

      Jag med! Jag hade en flygande matta som barn och det gick fort i backen. 🙂

  2. avatar
    Mamma C säger:

    Här har vi varit ute hela dagen i solen. Så ingen pulkaåkning här inte 😉😃.
    Träningskläder är alltid bra att ha.
    Carin

    1. avatar

      Härligt det låter med sol. Ja, det är bra med träningskläder men jag behöver egentligen inga fler par….

  3. avatar

    Heja dig! Bra jobbat med streaken. Jag ska sätta mig och stretcha sen. Och så borde jag egentligen plugga lite…
    Jag tror inte vi kan blunda för att alla utsläpp, föroreningar mm har påverkat klimatet. Även om det ändrats förr om åren också. Vi får hoppas att vi hittar ett sätt att vända på det.

    1. avatar

      Nej men jag är en aning skeptisk till att allt vi ser skulle ha med miljöförstöringen att göra. En del av alla förändringar tror jag är naturliga skiftningar i vädret.

  4. avatar

    Tränings tajts behövs ju alltid, även fast det finns många som ligger och väntar på att bli använda. Vad roligt att ni var ute och åkte pulka

Lämna ett svar

%d bloggare gillar detta: