Storlekar

I förra veckan skulle jag och Rickard köpa byxor till Samuel. Vi tar fram två 134:or som Samuel har. Det ena paret hade hamnat fel och var en tjejbyxa. Det sjuka är att det skiljde nästan 20 cm i längden på tjejbyxan gentemot killbyxan.Vi ifrågasatte det hela och expediten tyckte det var en tjejbyxa och att de är mindre och smalare. Men det resonemanget tycker inte vi håller för i den åldern är det inte skillnad i storlekarna. En 134  ska alltid vara 134 då storlekarna är i centilong. Tycker det är helt sjukt att tjejer inte får vara barn utan ska pressas ner i smal och snyggidealet redan som barn.

6 svar på ”Storlekar

  1. Galet sjukt dedär. Ja trodde det var desamma. Om det inte är baggybyxor så borde de la va samma mått… Det är väl först nr man hoppas upp i vuxenstl som det ska vara figursytt/formanpassat…

  2. Kanske var plaggen felmärkta med fel storlek.
    De borde inte skilja så mycket på längden.
    Det bästa med barnkläder är ju att de bara ska passa, för min son vill då inte prova i butik, max att jag får hålla upp byxorna mot honom för att kolla längden 😀
    Lycka till med shoppingen.

Kommentarer är stängda.