I förra veckan skulle jag och Rickard köpa byxor till Samuel. Vi tar fram två 134:or som Samuel har. Det ena paret hade hamnat fel och var en tjejbyxa. Det sjuka är att det skiljde nästan 20 cm i längden på tjejbyxan gentemot killbyxan.Vi ifrågasatte det hela och expediten tyckte det var en tjejbyxa och att de är mindre och smalare. Men det resonemanget tycker inte vi håller för i den åldern är det inte skillnad i storlekarna. En 134 ska alltid vara 134 då storlekarna är i centilong. Tycker det är helt sjukt att tjejer inte får vara barn utan ska pressas ner i smal och snyggidealet redan som barn.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
6 svar på ”Storlekar”
Galet sjukt dedär. Ja trodde det var desamma. Om det inte är baggybyxor så borde de la va samma mått… Det är väl först nr man hoppas upp i vuxenstl som det ska vara figursytt/formanpassat…
Laddar in …
HAhah men va? Så konstigt!!!! Kram
Laddar in …
håller med dig! sjukt att det skiljer så mycket på storlekarna, men det gör det ju tyvärr ofta..
Laddar in …
Det var jag som skrev precis, vill ju inte skriva anonymt. Var lite snabb bara! 🙂
Laddar in …
Kanske var plaggen felmärkta med fel storlek.
De borde inte skilja så mycket på längden.
Det bästa med barnkläder är ju att de bara ska passa, för min son vill då inte prova i butik, max att jag får hålla upp byxorna mot honom för att kolla längden 😀
Lycka till med shoppingen.
Laddar in …
Kommentarer är stängda.
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Galet sjukt dedär. Ja trodde det var desamma. Om det inte är baggybyxor så borde de la va samma mått… Det är väl först nr man hoppas upp i vuxenstl som det ska vara figursytt/formanpassat…
HAhah men va? Så konstigt!!!! Kram
håller med dig! sjukt att det skiljer så mycket på storlekarna, men det gör det ju tyvärr ofta..
Det var jag som skrev precis, vill ju inte skriva anonymt. Var lite snabb bara! 🙂
Kanske var plaggen felmärkta med fel storlek.
De borde inte skilja så mycket på längden.
Det bästa med barnkläder är ju att de bara ska passa, för min son vill då inte prova i butik, max att jag får hålla upp byxorna mot honom för att kolla längden 😀
Lycka till med shoppingen.