Berg Borensberg Berg

Vilken härlig dag vi haft. Det var perfekt väder för en båttur och gå/löprunda efteråt. Det tog 2 timmar och 40 minuter för oss att springa och gå rundan. Till mat åt vi fläskfilé provencale och åh så gott det var. 
Det var lite roligt för vi startade samtidigt med en annan turbåt från Borensberg och var före ett bra tag. På kanalen är det maxhastighet på fem knop vilket blir en hastighet på ungefär 10 km/h. Inte så svårt med andra ord att springa ikapp med båten. Vi fick massa pepp av passagerarna men när det var ungefär 8 kilometer kroknade jag lite och båten drog ifrån. I slussen ungefär 1,5 km från bilen så kom vi ikapp båten. Återigen fick vi massa pepp så det var inte svårt att komma långt före båten till bilen.
Nu sitter jag på uteplatsen och njuter av att det är vackert väder och att kunna vara ute. Jag längtar verkligen inte tillbaka till att bo i lägenhet.