3 augusti

Idag har jag bakat tre sorters bröd, det vanliga stekpannebrödet, tekakor och vanlig frukostbullar. Frukostbullarna gjorde jag en lite roligare form än vanliga runda bullar, som en blomma. Här i köket doftar det underbart gott av det nybakta brödet och jag blir väldigt sugen på att ta mig en smörgås med smör och så ett glas iskall mjölk till.
Ute är det riktigt varmt. Jag ska ut och döma fotboll i eftermiddag så till dess hoppas jag att graderna är nere på lite mer normala temperaturer. I vilket fall som helst är jag riktigt taggad, semifinal i herrcupen som assisterande och det ska bli roligt. Jag räknar med en match med högt tempo och bra fotboll.
Vad ska ni göra idag?

9 svar på ”3 augusti

  1. Åh va gott med tekakor!
    Min mage tål egentligen inte för mkt vitt bröd, men nu under graviditeten är det enda jag är sugen på i brödväg…
    Idag hade varit en perfekt bakdag med lite svalare väder 😉

    1. Ja det har jag. Bröden som jag bakat finns i min kategori bakning. Om du scrollar lite. 🙂 Är du hemma nu förresten så du har tid med en lekdejt?

Kommentarer är stängda.