Lördag

Häromdagen åt vi ”frukost” till kvällsmat. Så gott!
Idag har jag och Rickard varit iväg och dömt fotboll, han som domare och jag som assisterande i herrar div 5. Det var en lugn resa fram till sista minuterna av första halvlek då det som från ingenstans smällde på bra i två situationer. Rickard satte de klockrent så det var roligt och div4-coachen som var och kollade på oss var riktigt nöjd också. Hade han släppt där hade matchbilden kunnat bli något helt annat. Kul att få assistera i en så pass bra division5match där spelarna faktiskt ville spela fotboll och inte ”larva runt”.
Efter matchen åt vi på Mcdonalds och när vi kom hem var jag så trött så jag har sovit två timmar. Välbehövligt men kommer säkert inte kunna somna sen.
Har ni haft en bra dag?
 
 
 

5 svar på ”Lördag

  1. Så roligt att dela intresse så som Ni gör. Själv är så pass intresserad av fotboll att jag vet att de sparkar på en boll. Kul, hm, men det är sant.
    Jag och yngsta dottern däremot, delar hundintresset ihop.
    /P

  2. Domare måste vara något av det otacksammaste man kan vara, jätte snabba beslut som kan vara helt matchavgörande.
    Oftast får domaren bara höra när det blivit fel…
    Min son skriver referat på Svenska Fans för Manchester City och han väver ofta in något om domaren. Även då de dömt perfekt och helt enligt regelboken. 🙂

Kommentarer är stängda.