15 maj

Idag har jag lärt mig tre saker:
– att jag måste prioritera sömn, hur mycket annat jag än tycker jag måste göra som är viktigare än att sova.
– att jag måste få till ett vettigt träningsschema mellan matcherna. Brukar älska att springa intervaller men idag blev det bokstavligen platt fall.
– att jag inte behöver oroa mig för maxfartsintervaller mer.
När jag och Rickard hämtade Ida tog vi en långpromenad på en timme. Äntligen har värmen och solen kommit tillbaka och jag hoppas att den stannar. Allt blir så mycket roligare när det är fint ute.
Nu har jag hittat motivationen till att verkligen ta tag i min vikt. Mitt huvudmål är tio kilo ner men ett delmål som jag sätter upp för mig själv är fem till att börja med. Det vill jag ha nått i mitten på augusti. Utöver matcherna och annan träning ska jag ta tre promenader i veckan på minst 45 minuter, begränsa sötsaker till en gång i veckan och begränsa mängden rejält.
Anledningen till bloggfrånvaron förresten. Har snart läst ut första delen. Jag såg filmen i höstas nån gång och den följer boken väldigt bra.
 

5 svar på ”15 maj

  1. Åh, nu känner jag att jag verkligen borde ta tag i mitt eget tränande och mina egna mål här. Hua! Men heja dig, och heja att du omedvetet pushar på sådana som mig 😉
    Böckerna är för övrigt ett himla bra val måste sägas. Jag älskar dem!

  2. Så härligt med sol och värme nu!
    Bra att du har del mål! Annars blir kraven höga! Glöm inte att mäta dig, kroppen kan förändras men inte alltid vikten i början!
    Att det skall vara så svårt att motstå godis hihi
    Kram Sandra

Kommentarer är stängda.