– att jag måste prioritera sömn, hur mycket annat jag än tycker jag måste göra som är viktigare än att sova.
– att jag måste få till ett vettigt träningsschema mellan matcherna. Brukar älska att springa intervaller men idag blev det bokstavligen platt fall.
– att jag inte behöver oroa mig för maxfartsintervaller mer.
När jag och Rickard hämtade Ida tog vi en långpromenad på en timme. Äntligen har värmen och solen kommit tillbaka och jag hoppas att den stannar. Allt blir så mycket roligare när det är fint ute.
Nu har jag hittat motivationen till att verkligen ta tag i min vikt. Mitt huvudmål är tio kilo ner men ett delmål som jag sätter upp för mig själv är fem till att börja med. Det vill jag ha nått i mitten på augusti. Utöver matcherna och annan träning ska jag ta tre promenader i veckan på minst 45 minuter, begränsa sötsaker till en gång i veckan och begränsa mängden rejält.
Anledningen till bloggfrånvaron förresten. Har snart läst ut första delen. Jag såg filmen i höstas nån gång och den följer boken väldigt bra.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
5 svar på ”15 maj”
Åh, nu känner jag att jag verkligen borde ta tag i mitt eget tränande och mina egna mål här. Hua! Men heja dig, och heja att du omedvetet pushar på sådana som mig 😉
Böckerna är för övrigt ett himla bra val måste sägas. Jag älskar dem!
Laddar in …
Första bilden var superfin! 🙂
Laddar in …
Visst är det härligt att vi lär oss något nytt varje dag. Kram Anette
Laddar in …
Så härligt med sol och värme nu!
Bra att du har del mål! Annars blir kraven höga! Glöm inte att mäta dig, kroppen kan förändras men inte alltid vikten i början!
Att det skall vara så svårt att motstå godis hihi
Kram Sandra
Laddar in …
Kommentarer är stängda.
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.
Åh, nu känner jag att jag verkligen borde ta tag i mitt eget tränande och mina egna mål här. Hua! Men heja dig, och heja att du omedvetet pushar på sådana som mig 😉
Böckerna är för övrigt ett himla bra val måste sägas. Jag älskar dem!
Första bilden var superfin! 🙂
Visst är det härligt att vi lär oss något nytt varje dag. Kram Anette
Så härligt med sol och värme nu!
Bra att du har del mål! Annars blir kraven höga! Glöm inte att mäta dig, kroppen kan förändras men inte alltid vikten i början!
Att det skall vara så svårt att motstå godis hihi
Kram Sandra