Det här med utbildning

Jag tycker inte att man ska jobba inom vården om man inte har utbildning. Det spelar ingen roll hur lång erfarenhet man har så är det så många detaljer man som outbildad inte har en aning om.
I Linköping är det stenhårt med att man måste vara utbildad undersköterska för att få en fast tjänst och det tycker jag är helt rätt. Vet man tex som outbildad vad det innebär med en sviktkontroll, vilka symtom man ska hålla koll på om någon har hjärtsvikt som sakta blir sämre. Det visste inte jag innan jag utbildade mig. Jag är glad åt att vinden vänder och att det blir hårdare krav inom vården. Det är människor vi jobbar med och de förtjänar det bästa!

Ett svar på ”Det här med utbildning

Kommentarer är stängda.