Annandag påsk

Jag fångade nässelfjärilen på bild, trodde först att jag skulle skrämma iväg den när jag närmade mig med telefonen men den satt så snällt kvar. En humla och ytterligare en nässelfjäril dök upp. Kan inte låta bli att känna att det verkligen är vår på riktigt nu! Älskar´t.
Idag har jag:
– Jobbat, en kort tur idag, bara till ett.
– Bakat Leilas chokladochkokosrutor. En liten kant kunde jag inte låta bli.
– Njutit av solen och värmen på lunchrasten, såg årets första nässelfjäril.
– Dömt fotboll som assisterande.
– Gått en promenad med Rickard och Ida i vagn.
Nu tänker jag inte göra många knop, dricka mitt te och bara vara. Jag tänker njuta av att jag inte behöver gå till jobbet imorgon och ta sovmorgon om jag känner för det.