Gör ett program och kalla det för något trendigt så kommer folket

Minns ni att jag blev så sur över att pilatespasset jag gick på för ett tag sedan var så dåligt. Jag har funderat ett tag över vilken utbildning de som har passen har gått och idag mailade jag. Svaret kom snabbt:
”De instruktörer som idag leder Pilates har inga specifika Pilatesutbildningar, utan har format sina egna pilatespass efter erfarenhet och inspiration och andra instruktörsutbildningar som de gått.
Det här gör mig irriterad. Irriterad över hur ägarna på gymmen utnyttjar okunskapen som finns. Det spelar ingen roll för de stora gymmen att tappa en deltagare eftersom andra fortfarande kommer komma. I och med det faktumet behöver de heller inte satsa på kvalitet. Kvalitet borde vara det första man vill satsa på, kvalitet på så sätt att de som leder passen har adekvat utbildning. Men antar att det då skulle bli betydligt dyrare för gymmen att anställa.
Som litet företag är varje individ som kommer till passen viktiga men som en stor gymkedja spelar det ingen roll att tappa för andra kommer komma istället. De förlorar ingenting på att ha dålig kvalitet. Det här gör mig arg, vi som betalande kunder borde kräva mer! Att det pass man går på verkligen är det som det utger sig för att vara och inte något hopkok av lite allt möjligt.