Häromdagen gav jag mig själv ett litet ansiktslyft i form av en ansiktsmask. Jag har använt den här masken förut och den är suverän. Den är absorberande och exfolierande och ger fräsch och rosig hy. Den innehåller ämnen som avlägsnar döda hudceller och orenheter och har äv en lugnande effekt på huden.
Den här masken består av ett pulver och en activator. Man blandar pulver och activator, lite i taget tills det blir en lotion. Med en pensel applicerar man den över hela ansiktet. Den ska verka i trettio minuter, lite mindre om man har känslig hy,
Känslan under tiden: det sticker och stramar och det känns verkligen som att hela ansiktet lyfts uppåt. Den här behandlingen kallas för minilyftet och är precis lika bra som en salongsbehandling. Jag fick riktigt putiga precis innan jag sköljde av masken, haha, vilken syn det var. Tänkte dock inte bjuda på mig så mycket. Kanske nästa gång.
Efter masken så använde jag en bomullspad och tvättade hela ansiktet med tonern på bilden ovan. Trots att jag precis renat huden med en ansiktsmask var paden lite grå. Funderar du över om det verkligen är nödvändigt med en toner så kan jag bara säga att ja, det är det. Jag har alltid tvättat mig med tvål och vatten och trott att ansiktet varit rent med efter ett par drag med bomullspad med toner på inser jag att det inte alls är så. Vad ska man då använda tonern till? Visste ni att det ligger en syramantel på huden som man tvättar bort när man använder vatten? Tonern hjälper till så att syramanteln tillbakabildas mycket snabbare än vad den gjort utan. Syramanteln är hudens skydd mot angrepp och består av en blandning ev fettsyror, fettalkoholer, vaxer, mjölksyra och salter som huden själv bilder. Den bevarar även hudens pH-värde och hindrar skadliga bakterier och mikroorganismer från att få fäste och roska sjukdomar och andra obalanser. Syramanteln hjälper även huden att bevara fukt och hålla den mjuk och smidig.
Efter tonern tillför jag fukt, först genom serum och så genom en stärkande dagcreme. Serumet är återfuktande och lugnande för huden och ger den sin lyster tillbaka. Jag känner mig ren, fräsch och len som en bebishud.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.