”Hur har du tid?”

Jag får frågan var och varannan dag hur jag hinner med allt. Det är barnen, jobb, fotboll, pilates, styrketräning och så vidare. Jag har börjat fundera över det, hur jag egentligen gör det, hinner alltså. Det enkla svaret är prioritering. Jag prioriterar det som får mig att må bra före till exempel tvättberget eller dammråttorna i hörnen. Jag jobbar inte heltid heller, hade jag gjort det så hade det varit en helt annan femma. Då hade jag inte kunnat ha så många bollar i luften. Sen tänker jag att hittar man den där riktiga glöden och passionen för något så hittar man tid och man hittar ork. Då blir det inte ett övermäktigt måste.
Barnen är stora med. Samuel är antingen i skolan eller ute med kompisar. Han går på en ganska ”slapp” skola där det inte är särskilt mycket läxor. Alexander och Ida har inget stort intresse av att vara med mig, förutom att jag och Alexander brukar spela Mario Cart, det är kul! Roliga saker vill de absolut göra, där vi åker iväg men annars när vi är hemma har de sina egna grejer som de gärna pular och pysslar med. Det frigör tid för mig.
Pilates brukar jag träna framför tv: när barnen gått och lagt sig. Springer gör jag ofta innan jag åker till jobbet. Inga tuffa intervallpass såklart, det går inte på tom mage men lugnare joggingrundor där jag bara ”lallar” fungerar klockrent. Ska vi springa på bana händer det att barnen hänger med.