Jag måste göra något åt min extrema trötthet. Jag vill verkligen inte bli utbränd. Jag är livrädd för det och det är något som verkligen inte får hända. Jag har några frågor som jag behöver fundera på.
– Vad är det viktigaste?
Det är såklart familj och jobb. Att ha energi till att vara en bra mamma. Jag skulle vilja skriva hemmet också för egentligen så avskyr jag röra. Men det är inte det viktigaste, har aldrig i varit. Särskilt inte i perioder med mycket att göra.
– Vad vill jag göra? (Det här är utöver familjen och jobbet)
Jag vill ha energi till att träna, både löpning, pilates och styrketräning. Jag vill ta promenader till och från jobbet. Jag vill ta hand om min blogg och få den att växa.
– Vad måste jag göra av det jag vill göra?
Det är såklart träningen som måste vara prioritet för att det ska fungera att döma matcher. Det andra är inget måste i den bemärkelsen. Men jag vill och det första som ryker just nu är promenaderna till och från jobbet.
Rickard räknade på hur mycket mindre sömn det blir på en femveckorsperiod när jag tar tåget och kom fram till att det blir ganska många timmar mindre sömn. Så ett av de första stegen till att komma tillbaka blir att ta bilen igen. Jag ska testa under en tvåveckorsperiod och se om det blir någon skillnad. Det kan vara så att promenaderna sliter mer än vad jag trott. Jag hoppas att det är så enkelt.
Jag gick igenom arkivet igår i min jakt efter en viss bild och jag blev helt deprimerad av att läsa om all träning jag gjorde. Springa intervaller, styrketräning, distans. Det är något som min kropp verkligen älskar. Att jag mår som jag gör kanske också beror på den minskade mängden av vanlig träning. Jag ”la av” lite i samband med att jag klarade löptestet och sedan examinationen. Dumt tänkt, nu har jag ett jobb att hitta tillbaka.
Jag vet inte om det här inlägget blir så tydligt. Jag har bara suttit och skrivit ner tankarna som de kommer. Det är skönt att skriva av sig och få ner det på papper. Eller i mitt fall i bloggen. Jag tror att det ordnar sig, bara jag hittar rätt verktyg.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.