Vardagen

En lista och bra kritik

Godmorgon! Jag hade match igår, ett derby i division fyra. Matchen sändes på en lokal tv-kanal. Jag har inte sett matchen själv än, men eventuellt så kan man se mig peka första inkastet fel, fast både jag och domaren sa i headset blå blå, blå och jag pekade ändå röd boll… Sen lagom till vi blåst igång andra halvlek så gick min flagga sönder så vi fick ta stopp i spel där och hämta ny flagga. Men observatören var riktigt nöjd och imponerad över oss alla tre. Så det var grymt skönt att höra. Jag utstrålade lugn och trygghet på linjen, hade bra bedömningar på offside och löpte bra med till kortlinjen.
Idag mår jag inte sådär superbra. Känner hur jag håller på att få feber och jag känner mig heller inte återhämtad efter helgens strapatser. I år behöver jag semester mer än någonsin. Glad att jag har semester första perioden. Jag tänkte avsluta det här inlägget med en träningslista. Tycker det är kul att fylla i.
Bild från Blodomloppet förra året. Sprang 10 kilometer tillsammans med brorsan och vi slutade på samma tid. I år blir det fem kilometer. Om kroppen känns pigg vill säga.
1. Vilket är ditt favoritmärke att handla träningskläder ifrån?
Jag har inget favoritmärke, köper det som jag tycker om.
2. Du har ditt gym hemma, på en begränsad platsyta. Vilka fem redskap/övriga saker måste finnas med?
Jag har ett löpband hemma men det jag drömmer om är att kunna ha en reformer också. Men min pilatesboll, gummiband och hantlar måste också vara med på ett hörn.
3. Bara träna utomhus eller bara träna inomhus?
Det beror på vädret. Hur underbart är det inte att springa i skogen den här tiden på året? Eller pilates under parasollet i trädgården. Men gym går jag inte till, det passar inte mig.
4. Korta och intensiva pass, eller långa och behagliga pass?
Jag älskar att springa intervaller eftersom plågan blir kort. Men ibland drömmer även jag om långa distanspass där jag kan njuta av naturen och fågelsång. Det lilla jag hör under hörlurarna vill säga.
5. Vilket är ditt bästa träningsminne?
Första året jag sprang Victorialoppets 9 kilometer på en tid jag inte varit i närheten av igen. Då var jag dessutom skadad så det är samtidigt mitt värsta träningsminne då jag sen inte kunde springa på ett halvår.
6. Vad äter du helst före och efter ett träningspass?
Jag kan inte träna om jag ätit för mycket för nära inpå. Jag blir som en tung seg klump. Det bästa är att ha fyllt på lite under dagen, alternativt att träna det första jag gör på morgonen. Efter träningspasset tar jag alltid en banan.
7. Tränar du med musik eller utan?
Både och! Beror på vad jag ska göra. Pilates tränar jag alltid utan musik.
Bästa träningssällskapet!
8. Bara träna överkropp eller bara träna underkropp?
Man kan inte träna bara det ena utan för att få en stark och balanserad kropp måste alla muskelgrupper vara med. Men jag är svag för magövningar. Det gillar jag.
9. Var finner du inspiration till din träning?
Framförallt bra pass som gör att jag vill ha mer men även bloggar och instagram inspirerar.
10. Hur ser dina träningsplaner ut för resten av året?
Jag vill bli starkare och snabbare. Gärna lite mer definierade muskler. Samma mål som alltid med andra ord.

Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Men jag drömmer också om att plugga till sjuksköterska och det närmsta målet just nu är att plugga till specialistundersköterska inom intensivvård och akutsjukvård. Det ska jag ta tag i nästa höst. Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!

0 Comments on “En lista och bra kritik

  1. Tack för kommentaren, hoppas att du kryar på dig. Det är jobbigt att gå omkring och känna sig krasslig.Jag springer så mycket inom mitt yrke så jag orkar inte träna efteråt. Men då jag är ledig föredrar jag en lång uppfriskande promenad. Ha en fortsatt trevlig dag.

Lämna ett svar