Jag drömmer mig tillbaka till sommaren genom att publicera en av mina favoritbilder.
– Jag gillar åska. Tycker det är mysigt att höra på hur det smäller och dundrar. Jag vill dock inte vara ute såklart när det åskar. Så mycket gillar jag det inte. Men 1999 så var jag på ett kristet ungdomsläger, HAMPE, hette det. En av kvällarna blev det ett riktigt åskoväder och jag var ute och såg hur blixtarna for runt på himlen och avlöste varandra innan den tidigare bleknat bort. Smällarna och sedan regnet som kom. Hade nog inte vågat göra det igen men en häftig upplevelse som jag inte kommer glömma.
– Jag tror att det finns en biologisk anledning till att de flesta barn inte vill äta grönsaker. Jag tror inte att det är meningen att man ska äta grönsaker i första hand. Jag har absolut inga belägg för det utan det är bara vad jag tror.
– Jag tycker det är roligt att skoja och skämta. På jobbet är jag ofta ironisk och pensionärerna är alltid med på tåget. Efter alla år på jobbet så har jag lärt mig vilka jag kan va lite busig med och med vilka jag måste ta det lugnare med.
– Jag tror inte på att det inte finns jobb. Det finns så många verksamheter där det skriks efter folk. Men så länge villkor inom vissa områden inte förändras så kommer problemen bestå. Jag tror också att en del är att människor inte vill jobba med vad som helst. Man vill helst ha den där fasta anställningen direkt och dessutom att jobbet är sitt drömjobb. Gäller såklart inte alla.
Relaterade