Sista helgen i augusti är passerad och idag skriver vi andra september. Sommaren kom ju tillbaka med buller och bång den gångna veckan och jag har njutit för fullt. Förutom när det är läggdags vill säga, då är det lite för varmt. I lördags jobade jag och slutade vid nio och då var det fortfarande varmt. Underbart ju!
I lördags var jag i ett litet samhälle som jag aldrig varit i förut och dömde fotboll. Så kul att få döma lag som är helt nya för mig. Men det var varmt, hade druckit lite för lite vilket kändes framförallt i andra halvlek.
Söndagen spenderades också den på jobbet, men bara till klocka två. Men hjälp vilket åskväder det var. Blixtarna och dundret avlöste varandra och jag har aldrig kört bil i sådant väder. Läskigt var det allt när jag höll på att köra fast i en stor vattensamling som blivit i tunneln vid jobbet. Borde kanske ha kunnat räkna ut att det skulle vara rejält djupt. Nu vet jag dock det till nästa gång. Bilden är inte suddig utan det är den sikten jag hade från jobbet.
Hem kom jag och då var det bara att packa väskan och åka iväg med Rickard och Marcus för att döma fotboll. Trodde faktiskt inte att det skulle bli någon match på grund a vädret men plan var riktigt fin. Det blev en riktigt rolig och spännande match att få döma. Kan tänka mig att det var en sådan match som är kul att titta på från publikhåll. Det blev många mål åt vardera lag och till slut segrade hemmalaget.
Idag var jag i Sollentuna på närträff. Temat för dagen var salutogent förhållninssätt, att hälsa har egentligen inte så mycket om sjukdom att göra utan att man hittar ett sätt att leva trots eventuella hinder. Man kan vara fysiskt frisk och känna att ma inte har hälsan och på samma sätt kan man vara sjuk och ändå känna att man lever ett meningsfullt liv. Man är inte sin sjukdom. Vi fick även jobba i våra basgrupper kring hur det ser ut i våra verksamheter. Mycket givande måste jag säga. Sista terminen ska vi göra ett examensarbete och det pratade vi lite om idag. Jag har redan börjat fundera över mitt arbete. Något med träning tänker jag ur perspektivet psykisk ohälsa, men vi får se, har gott om tid att komma på en frågeställning.
Rufsig i håret, mascaran som rinner men grymt nöjd efter mitt pass ikväll. Ikväll var jag inte lika beroende mina papper, kunde freestyla lite mer. Men jag måste hitta fler enkla övningar för att variera passet lite. Men inte än, vill köra in mig på de här övningarna först innan jag gör ett nytt program. Det är ju så roligt. Trodde faktiskt inte att leda gympiga pass var något för mig men jag hade fel. Får världens kick av att köra hårt med deltagarna.
Min blogg startades i mars 2007 som en vardagsblogg med mycket fokus på mode. För några år sedan började jag fokusera på träning och hälsa ur olika perspektiv. Min stora passion är pilates och min dröm är att ha en egen pilatesstudio. Jag har också drömt om att plugga till sjuksköterska men har utbildat mig till specialistundersköterska inom palliativ vård/avancerad omvårdnad och specialistundersköterska i akutsjukvård och intensivvård.
Häng med mig här på bloggen genom högt och lågt! Just nu är det mycket fokus på ren omvärldsspaning. Vad händer i vår värld egentligen och vad vill våra politiker? Du kan även följa mig på instagram: @hannafialotta och på Facebook: Hannas Pilates VÄLKOMMEN TILL MIG!
Visa alla inlägg av Hannas krypin
Upptäck mer från HANNAS KRYPIN
Prenumerera nu för att fortsätta läsa och få tillgång till hela arkivet.