En stund med egentid

Egentligen så behöver jag min egentid på morgonen. En tid där jag kan ta det lugnt och bara få vara Hanna. Inte mamma, inte fru, inte undersköterska utan bara Hanna. En mugg te, kanske lite musik och så jag. Så därför kom jag upp idag. För att tiden på morgonen är den bästa tiden och jag vill inte sova bort min tid. Tiden är alldeles för värdefull och tid som flytt kommer inte igen.
Barnens påsklov är nu slut och det är dags för rutiner igen. Men en liten stund till får de sova. Mina planer för dagen är:
– jag jobbar kväll, nu är de lata dagarna över.
– jag ska baka ketobollar och har redan förberett ingredienserna. Jag väntar bara på att smöret ska bli lite mjukare. Ketobollar är som vanliga chokladbollar minus sockret och havregrynen. Förra gången hade jag kanel och kardemumma i och den här gången blir det vaniljpulver och kakao. Nu kom jag på att jag kanske ska slänga i lite macadamianötter med. Hacka dom fint och en pyttegnutta med salt. Ja, så får det bli.
– Jag ska plugga och sen tänkte jag även försöka ta mig ut och springa en runda, Solen skiner så funderar på en mysjogg i skogen. Men det blir senare.
Jag velar om jag ska ta tåget eller inte till jobbet idag. Problemet är ju att tågen går så dumt. Slutar halv tio och så går tåget 21:45, nästa går kvart i elva. Om jag får gå några minuter tidigare så är det ju inga problem men det är inget jag kan räkna med. Det kostar väldigt mycket pengar att stå i parkeringshusen på US. Pengar som jag kan lägga på roligare saker. Eller så cyklar jag… Jag behöver iallafall inte bestämma mig riktigt än.