Att visa uppskattning

Är du bra på att visa uppskattning för andra människor, att ge beröm när någon gör något bra eller bara visa att en person är värdefull för dig i ditt liv?
Jag vet inte hur du är men jag kände så starkt idag att jag måste bli bättre på att visa att jag uppskattar andra personer i mitt liv, familj, vänner, kollegor och bekanta. Att vara generös med beröm och positiv feedback. Jag tänker göra precis tvärtom mot vad alla genusförespråkare tycker, beröm ska man ju absolut inte hålla på med enligt dom men jag tänker göra precis tvärtom! Att dela med mig av de snälla tankar som jag tänker om människor omkring mig till dom och inte bara hålla det för mig själv. Mer kärlek i vardagen och i mitt liv!
Jag blev så ledsen över en sak på jobbet idag, jag kände mig så ouppskattad och att det jag gör inte är värdefullt för fem öre. Så vet jag ju att det inte är egentligen men just den där känslan kunde jag inte släppa. Jag grät som ett barn och kunde inte hålla mig från att göra just det vid flera tillfällen. Känslan har suttit kvar under hela dagen och jag ville knappt åka iväg och hålla mitt pass. Det gjorde jag ändå och det var så skönt att jobba igenom kroppen och låta ledsna tankar sjunka undan. Fokusera på att ge deltagarna ett bra pass! Tänkte avsluta kvällens inlägg med några rader om tacksamhet och lite uppskattning till mig själv. Ikväll är jag glad och tacksam över:
– Min älskade familj!
– Vi hade en så fin dag i lördags när vi firade Alexander. Tänker på hur fint vi hade det och jag är tacksam för min familj. Ingen nämnd, ingen glömd. Vet inte om jag tidigare känt så starkt hur mycket jag faktiskt älskar min fina familj. Borde verkligen ringa mer än vad jag gör!
– Att jag får chansen att hålla mina älskade pilatespass.
– Att jag får utbilda mig och förkovra mig i allt som jag brinner för. Hälsa, kost, träning, pilates.
– Att jag är en grym person, det är vad jag hade sagt iallafall om någon av mina vänner brottades med samma tankar som jag ibland tänker om mig själv. Ska tänka snälla tankar och ge mig själv en klapp på axeln.
– Att jag inte behöver ändra på mig. Jag är bra som jag är och passar det inte så är det andras förlust!